Vad betyder betyder?

Jag har en ny dator.
Blank som en spegel.
Jag ser att jag är ful nu.
Å andra sidan är jag väldigt lik min pappa
och han är ju inte ful.
Men han har ju alltid sett ut så.
Iallafall nästan alltid.
Det har inte jag.
Vad betyder ful egentligen?
#1 - - Eva H:

En människa man tycker om kan aldrig vara ful. Men visst förändras man i och med att tiden går. Jag känner igen det där att upptäcka att jag dragen hos en förälder, som jag aldrig sett förut hos mig, plötsligt är tydliga i ansiktet.

#2 - - Helene:

Vem bestämmer om vem som är ful eller snygg? Du är vacker på insidan, det är det som räknas. Känner mig inte heller så vacker utanpå just nu men försöker att undvika spegeln.

Kramis

#3 - - Monica:

Skönheten finns i betraktarens ögon. Hur ful man än själv tycker att man är, så finns det alltid någon som tycker att man är det vackraste som finns.

#4 - - O:

Vem är fin och vem är ful? Det ligger i betraktarens ögon!
Du tycker ju inte din pappa är ful!!
Jag tyckte alltid att min mamma var så fin och ändå hugger det till lite i mig (negativt) när någon tycker att jag börjar bli lik henne. Det är väl förändringen och självbilden som är jobbig. Inom mig tror jag att jag fortfarande är 17 år - fast jag är 70+ nu.