Rymd

Innan jag dör
kommer jag att bli galen.
Hoppas jag.
Som Strindberg.
På mina ögon
på datorn
datorns batterier
katetern
nackstödet
alla jävla spotlights
Solen
månen
supernovorna
kvarkarna.
Bara de svarta hålen kommer att ge mig frid.

#1 - - Mooseeyes:

Ledsen att behöva gå emot dig. Men det tror jag inte på. Du är alltför välbalanserad. Knäppskallighet på sin höjd. /M

#2 - - Pia:

Förstår att du känner att du kommer hinna bli galen. Jag skulle blivit galen för länge sedan!.... Fast man klarar väl mer än man tror om man är så illa tvungen :-(.
Och friden hittar vi alla i de svarta hålen slutligen, kanske. Det är bara vägen dit som skiljer.....

Med vänlig hälsning,// fullblodsagnostiker!

#3 - - HME:

En visa i tid och rum
(Melodi: Vintern rasat..)

1.
Vintergatan vilar frostigt snövit
Stjärnedvärgar falnar i sin glöd
Europamånen stelnar till en isbit
Solen fusionerar sig mot död

Snart finns inga varma strålar i världen
Absoluta nollan närma-ar sig
Låt oss mota kylan på denna färden
Drick och känn hur vinet värmer dig

2.
Big Bang tonar bort bland stjärnehopar
Supernovor krymper ner och dör
I galaxers mitt ett svart hål sopar
in materia det strax förgör

Snart har var kvasar blott enstaka dar kvar
Bara blekgrå bakgrundsstrålning består
Må vi glömma hur i timglaset sand far
då vi tömma glasen på sin tår

#4 - - Kristina S:

Jag tycker också att svarta hål är mysiga. Vilken fin sång, HME.