Jag tittar in nån kväll

Inte lätt att få spontanbesök av mig.
När de öppnar dörren sitter jag där och glor och flinar.
Väl inne på uteplatsen ger jag ett outplånligt intryck på kvarterets barn med en väsande slang i halsen
en orörlig kropp
Och så Naglarna!
Med skräckblandad förtjusning närmar sig barnen mina flera centimeter långa knallblåa naglar.
Datorn funkar inte utomhus så det är bokstavstavla som gäller.
Jag lyckas önska mig ett glas syrensaft
och får det direkt i magen.
Känner ingen smak förstås men att dela dryck är ändå ett sätt att umgås.
Lyckades med en fråga också.
Sen tyckte jag det räckte...
Tack för tålamod och gästfrihet!
Hoppas inte barnen inte drömmer mardrömmar...
#1 - - jenny:

Tack själv! inga mardrömmar bara ren skär förtjusning tror jag. Hela kvällen fortsatte de att prata om o fråga om naglarna. Tänk så mkt annat de hade kunnat fastna på. Men hos oss går du nu under namnet " hon med naglarna "



Svar: Det kanske är därför jag har så långa Naglar? För att rikta uppmärksamheten...
Harpasione

#2 - - J:

Första kommentaren på morgonen...."var är hon med naglarna?" :) Jag frågade om naglarna var fina....ja...njaa....ja. Var de läskiga? Nä det var dem inte. Annorlundà? Ja. Men blåa och fina. Sonen sa: jag minns henne då vi lyssnade på pappa på torgen (1:a maj). Ja sa jag bekräftande, så var det ju. - men då såg jag inte naglarna :)

Vi hoppas på glanshammar!

Svar: Intryck gör jag iallafall.
Harpasione

#3 - - Mooseeys:

:-)

Tydligen förstod de precis. Barns intelligens. Inte alla har den, men alla som de vuxna inte lyckats förstöra, tror jag.

Förresten kommer vi till Sverige i sommar, möjligt att du får träffa din kompis Emil igen Tina. Om du vill, eller kanske snarare orkar. Ja, och så vi andra då, men inte Andrea som är kvar hos sin mamma i Chile.

Svar: Inte säkert jag kan prata så mycket. Men titta in!
Harpasione

#4 - - Mooseeyes:

Du kan alltid visa lite tricks kanske. Hälla saft direkt i magen och sådär. :-)

#5 - - Ann2:

Lysande blåa naglar och blekgul Syrensaft!? Skulle passa på fredag,ju - här dricks just nu myntate från en ständigt ökande arme av grön plymer som vajar under slånbusken.
Vill höra av Snorkfröken - vad tycker hon om att dricka tro?

#6 - - KaosJenny:

Blåa naglar och saft direkt in i magen. Klart du gör intryck. Underbara du. Kram