Sommarlov

Ni kanske har märkt att jag inte har skrivit något negativt på ett tag?
Det blir ganska tråkigt att läsa va?
Tråkigt att skriva också kanske
för jag ids inte mer...
Kanske är det sommaren?
Jag tog ju sommarlov från bloggen förra året.
Vi får väl se.

Ögondroppar mot pollenallergi kanske faktiskt funkar!
Kan man inte fånga trollsländor eller titta på växter så får man arta träd från permobilen.
I farten.
#1 - - Mooseeyes:

Inte det sämsta... Så här års, eller kanske för ett par veckor sen, är det t ex spännande att studera de olika grönskorna. Framförallt har almen en grönska som inte liknar nåt annat när den har nya löv samtidigt som den har frukter i mitten på maj; en blågrön pastellfärg som jag aldrig sett nån annanstans. Inte i trädkronorna åtsminstone.

Svar: Almar är inte så vanliga här där almsjukan härjar. Men jag ska hålla utkik.
Harpasione

#2 - - MB:

Åh nej, inte sommarlov! Vad ska jag då läsa?