Tur i oturen Del ett

Hemväg från coop igår
Plötsligt kallt blött gräs mot näsan
Och min första tanke var :
Detta ska dokumenteras!
(Faktiskt sant och ganska roligt)

Permobilen hade vält jag ramlat ur och respiratorn flygit av tracken
Ja där ligger jag
kan inte röra en fena och inte säga ett knyst

Assistenterna fick snabbt dit respiratorn
Två ambulanser med blåljus
tillkallade en brandbil med blåljus
Medan jag begrundade min situation
mest orolig för att det skulle göra väldigt ont att bli upplyft
Många armar tog tag
Snabbt och smärtfritt tillbaka till permobilen igen
I egen bil till akuten för observation:
Revbensfraktur och huvudvärk

#1 - - Ylva La:

Nej nej nej.

Men bra att det är dokumenterat, så att det inte händer igen, i alla fall inte på samma ställe.

Bästa revben, läk snabbt och fint nu.

#2 - - Ann2:

Store tid! Var det hål i vägen eller fortkörning tro?
Oväntad dokumentationsnotering, gissar jag.
Ser du förresten Line of Duty, Tina? Snacka om spänning...

Svar: När går den?
Harpasione

#3 - - Skakat och rört slem:

Nu flög hjärtat i upp i halsgropen!!! Du som inte kan välja sätt att andas, det måste göra rejält ont. Hur det kunde hända är ofattbart, jag är så tacksam att det inte gick värre men det här är mer än nog. Hoppas permon inte skadades för den är ju en viktig del för den frihet du har!

Alla goda och varma tankar landar hos dig och revben brukar läka bra. Se till att assistenterna tar försiktigt i dig. Om det inte lett till skador skulle jag kunna le lite kring din chans med lite närkontakt med jorden, men just nu otroligt glad att du orkade dela det hela med så många ord.

En mycket försiktig kram, men med hjärtat väldigt varmt!

Slemfröken Hulliganist

#4 - - Irving:

Hu! Pratade just med Elin och fick veta vad som hänt. Går ju härhemma och väntar på operation på tisdag men datorn lever sitt eget lilla liv här så jag har missat bloggen. Man hör på din ton i det du skriver att du inte är helt stukad men annars låter det läskigt det här. KRAM

#5 - - Ulrika:

Skrattar åt din första tanke "Detta ska dokumenteras". Underbar tanke!
Skrattar åt kommentaren "Var det hål i vägen eller fortkörning tro". Eftersom jag bor i ditt område gissar jag starkt på hål i vägen, men önskar fortkörning
:-)

Hoppas du snart är hopläkt efter din vurpa!

Kram
/Ulrika