De kallar det utanförskap

Om världen skiter i mig
Skiter väl jag i världen

Det är så det funkar
När man bränner bilar
Vandaliserar och klottrar

Jag förstår

Själv börjar jag bli elak
Mot dem som skiter i mig
Ingen respekt
Från något håll
#1 - - O:

Kom att tänka på speedwayföraren Henrik "Henka" Gustafsson. Jag är inte bitter, men .... Du får ge dig ut med permobilen och dra runt lite. Nu när det blir lite varmare. Eller "drömma" om en tur med något fartfordon! Jag tror inte alls att du är elak. Självklart att det är frustrerande att känna sig utanför och åsidosatt.

#2 - - Ann-Marie Johansson:

Finns det inte en annan väg att gå?
Både för dig och oss?
Att inte låta sig definieras av andra, samtidigt som du har rätt i hur beroende vi är varandra.
Här kommer en förkyld hälsning från Ann-Marie

#3 - - H:

Vad kan jag skriva som inte ger dej mer obehag?
"Att vara en bra människa är att erkänna det låga, men bekämpa det inom sig."
Vem vill vara en bra människa?

Svar: Nej ibland vill jag nog inte vara en bra människa. Men jag tror att jag är det. Att inte kunna prata är det som skapar allt ont. Konflikter utanförskap isolering ensamhet...
Harpasione

#4 - - Ann-Marie Johansson:

Hej Tina! Jag håller med dig: du är en bra människa.
Men bekymret är att detta med att inte kunna prata belastar dig mest, fast det är alla som går miste om kommunikationen.

Jag är väldigt tacksam över denna blogg. Det är i alla fall en liten möjlighet till kommunikation.

Hjärtliga hälsningar från Ann-Marie