Göra

Jag gjorde alltid något
När jag inte var förlamad
Stickade virkade plockade
bär
Tvätt
Svamp
Gick sprang cyklade
Pärlade
Kokade knäck pasta ägg spenat sylt
Stekte parisersmörgåsar
Sådde och skördade
Lagade kramade diskade läste bastade badade naken

Jag bara glor nu
Det är fruktansvärt tråkigt
att glo
och försöka kommunicera med världen

Fruktansvärt tråkigt
#1 - - Ann-Marie Johansson:

Och ändå är jag och flera med mig tacksamma över att du ändå kommunicerar med oss!

Hjärtliga hälsningar från Ann-Marie

#2 - - Anna:

Ja vi är många som gärna ser att du skriver dina kloka tankar, ser fram mot alla fnuliga inlägg som gör att jag får tänka till ett extra varv. Så hoppas du tar fler pauser i ditt gloende och skriver till oss.
/Anna

#3 - - Ann-Marie Johansson:

Hej igen!
Jag tänker ibland på din blogg som en slags predikstol.
I en fas av predikoförberedelser, så sitter jag inte ens och glor utan försjunker i något slags vegeterande och låter bibeltexten bara sjunka in. På det viset brukar tankar komma hur denna text kan angå mig och det samhälle vi lever i. Egentligen uppfattar jag det som en i hög grad skapande process.

Kan du känna igen dig i detta vegetarande görande som en skapelseprocess?

Du skriver korta knivskarpt formulerade texter.
För många är de texterna ord på vägen.

Hjärtliga hälsningar från Ann-Marie

#4 - - Ann2:

Förmodligen en klen tröst, Tina, men det du skriver är ju som rapporter från ett annat - fjärran - land, som jag ändå kan hitta beröringspunkter med. I bästa fall öppnas tankebanor som annars kanske aldrig blivit besökta. Hoppas det kan bli en ny tankebok...

#5 - - Snorkfröken af Slemspår:

Min kära...

Vet du, vi borde bli uttagna som de första som reser till mars, vi har ju tränat extremt på att glo, och det är säkert flytande näringslösning in och ut som gäller. Tänk vad vi kunde få se och eftersom vi inte har bråttom kan vi använda läsplatta båda två. Man kan nog ha riktigt roligt, i värsta fall spela Sänka skepp. Jag hörde på radion, tror jag, att solen kommer att börja slockna om fyra miljarder år, det var första gången jag önskade mig ett oootroligt långt liv, tänk att få vara med om det, den stora evakueringen ut i solsystemet, fast människan verkar ju göra allt för att jorden ska gå under innan dess, så det kanske inte hjälper att bli odödlig?

Har saknat dig väldigt väldigt mycket, men det vet du ju!

Kram, och en bit rabarberpaj med hemgjord vaniljglass, så lyssnar vi på ett blandband från 80.talet innan det blir inne!

SaS

Svar: Jag har aldrig gillat rymden Fast No-lärare borde det. Men hemgjord glass går bra Jag har en glassmaskin som man vevar!
Harpasione

#6 - - Anne-Marie:

Snorkfröken! Du är tillbaka! Jag har saknat dig och dina fina kommentarer här. Puss på dig, och på harpasione också!