Långt ifrån utbränd

Jag är stressad
Kan man inte tro va?
Ligger här och har tråkigt
Men att klara allt är stressande
Att kunna säga det jag vill vid rätt tillfälle
Framför charkhyllan i affären kunna kläcka ur mig TVÅ under alla spotlights
Jag ska ha två paket skinka!!!
Alla besök är stressande
Försöker förbereda mig med ögondroppar och rätt sittställning
Taggad
Och så kommer hen inte alls
eller en halvtimme för sent
När ögonen grumlats igen och kroppen sjunkit ihop
Otaggad

Men besök är ju oftast positiv stress
Negativ stress är att inte veta vilka assistenter som kommer härnäst
Nej jag har inte och kan inte ha schemat i datorn
Det ändras för ofta

Nu är det lugnt
Jag har TVÅ paket skinka

#1 - - KaosJenny:

Jösses vad du är bra på att beskriva så att vi andra får en liten glimt av pressen och frustrationen. Kram

#2 - - Anna:

Vad gör du med skinkan? :-o

Svar: Min son gör varma mackor.
Harpasione

#3 - - Anna:

Aha, tänkte inte så långt.
Låter gott, luktar också gott.
Hoppas att du kunde njuta på ditt sätt.

Svar: Jag känner inte dofter tyvärr
Harpasione

#4 - - Anna:

Aj då, det visste jag inte.
Hoppas din son var nöjd med sina mackor.