Ont

Inatt vaknade jag med ont i snippan
Stopp i katetern
Tittade på assistenten som gissade på allt annat
Fick dem att sätta på datorn
Men ögonstyrning funkar inte när man har panik
Bokstavstavlan kom till slut fram
Såg inte alls bländad av datorn
Lite svårt att förklara det med ögonbrynen
Lyckades till slut få fram k a t
Så de förstod att jag menade katetern

En ny assistent som aldrig har ringt sjuksköterska eller spolat katetern
Och som tur var en erfaren som gjort båda
Skulle lika gärna kunnat vara två nya

Spolade katetern
Ut kom lite grus och smärtan lättade

Fortsättning följer...
#1 - - Anonym:

Va! Hur har det kommit grus? I katetern?

Svar: Sånt bildas av urinen Typ njursten
Harpasione

#2 - - Anonym:

Aj det måste göra väldigt ont antar jag.

#3 - - Ullrika:

Herregud vilken smärta. Du beskriver paniken så bra. Jag förstår faktiskt tror jag. Eller förstå kan jag ju inte, men känslan att inte kunna göra sig förstådd för att det gör så jävla ont.