Ackord

Jag går i moll
Så länge jag kan minnas har min grundton varit ett Dm
När bestäms det?
Är du dur eller moll?
#1 - - Lovisa:

Dur på utsidan, men insides moll - no doubt about it.

#2 - - ida:

Mycket moll förr men ju äldre jag blir; mera dur.

#3 - - O:

Varken dur eller moll. Helt ljudlös och nästan osynlig. Säkert medfött! Lite mer synlig på äldre dar.

#4 - - Snorkfröken af Slemspår:

Att liv med musik, ofta atonal, men ska jag snäva in mig i korsetten får det bli lågstämd ess-moll, med en faiblesse för överstigande kvarter och dorisk kyrkoton, den sista är så bra att improvisera i.

Sa hon utan känsel men med absolut pestigt absolut gehör, det kan göra ont, jag lovar!!!


PPP

#5 - -

Nästan alltid D moll men idag känns det mer som D maj!

#6 - - F af S:

D-cember värst!

#7 - - Ann2:

Säger med Emilvändning: Dur somlige dar och moll somlige dar.
Ibland borde jag nog dra ner Bachs Mollskinnsmössa över örona.

#8 - - H.Y. Levi:

Om man skulle väva en bild av en bra sommar i ditt liv - vad ska vara där då? Vilka färger ska olika saker ha?

Svar: Grönska och små röda trollsländor Stora blågröna trollsländor En håv Sol och vatten Granar Och syskon
Harpasione