Vadå njuta?

"Så länge jag lever och andas
ska jag slåss för att få vara den jag är. "

Citat från en romanfigur i Per-Anders Fogelströms Stockholmsserie.

Det skrev jag av i min dagbok när jag läste böckerna på högstadiet.
Jag sa till mig själv att jag skulle skriva detta varje dag så jag inte glömde bort det.

Glömt det har jag inte.
Slåss.
Livet är en kamp
I första hand
Något att njuta av
I andra hand

Jag vet att det inte är så för alla
men för mig har det varit så
Alltid
Det är inget fel med kamp
Jag har skrattat så mycket under kampen
Skrattat så jag kiknat
Skrattat så jag kissat på mig
eller nästan
Skrattat högt och lågt
Fnissat
oändligt mycket har jag fnissat
Fnissat så jag åkt ut från lektionen

Men njuter gör jag ögonblicksvis
En sol som värmer
Sitter rätt skönt i permobilen
Klia hårfästet nacken
Knallgul asp
Glad eller mystisk musik

Sen slåss jag igen

#1 - - O:

Du gör mig glad!!
Svårt att hitta på någon bra kommentar.

#2 - - Ann2:

Ja jisses vem har inte fnissat i sina dar! Min mest aparta anmärkning i realskolan som det hette då. Ung tolv år skulle jag tro "Äter o pratar på lektionen".
Min älskade pappas reaktion: Men du vet ju att man inte ska prata med mat i munnen!