Hur mår du?

Svår fråga
Beror på vem som frågar
Vill du verkligen veta
eller duger ett
Bra!

Hur mår du?
#1 - - Anneli:

Om du frågar mig så svarar jag; Tack men just idag är det lite jobbigt med värken. Tur att jag har värktabletter o en skön säng.

Då frågar jag dig. Hur mår du ?
Jag önskar dig en fin kväll, kram ♥

Svar: Tack bra. Fast ändå inte.
Harpasione

#2 - - Pia:

Tack bra blir mitt svar till alla jag inte riktigt känner. Främmande har inget i mitt privatliv att göra! Tack bra blir mitt svar till barn och man och släkten. De ska inte belastas av hur jag mår, det gör dem ledsna och de kan ändå inte få min kropp att göra mindre ont....... Tack bra kommer automatiskt ut ur munnen när läkare frågar, jag gnäller ju aldrig till vardags så varför skulle jag säga till en läkare att jag har ont och lider av det varje dag......
Undrar hur många år det ska ta innan jag säger hur det känns? Undrar om jag någonsin kommer säga det till någon?
....jo, kanske om jag blir dement och tappar förståndet och alla spärrar! Då hoppas jag att ingen ska behöva bo med mig. När det uppdämda rinner ut,,,,
Sköt om dig!

#3 - - Eva:

Att fråga hur mår du som en standart-artighets-fras är egentligen väldigt oartigt om man tänker efter. Det är en fråga som bör ställas på tu man hand då man har mycket tid att verkligen lyssna. De flesta av oss mår nog inte så jättebra, var människa har sin oro, sina sorger och krämpor. Naturligtvis i olika grader. Men ibland så kan man få en stunds semester från dem och känna glädje i stunden, eller ett skimmer av glädje somdröjer sig kvar och gör livet lite lättare. En och annan människa kan smitta av sig med detta. Det är dom man trivs bäst med?

#4 - - Anna:

Om jag inte känner efter så är det väl bra.
Det som inte dödar det härdar.
Huvudet upp och fötterna ner.
Jo det går en dag i taget.
Det är som vanligt.
Osv...

#5 - - Anonym:

Jag hatar den frågan
Jag är sämst på att ljuga. Men alla vill inte ha det sanna svaret. Jag mår skit dåligt.