Apropå

Mina assistenter är väldigt nära mig
Intimt
I mitt underliv varje dag
I min mun
Varje dag
Klär på mig
klär av mig
I ögonen och under tröjan
minst fem gånger om dagen

Idag har dessutom klätt av min julgran
och plockat runt i min jullåda
DET tycker jag är mycket intimt
och skulle helst vilja att någon släkting gjorde det
Man är ju olika

Vad tror du att du skulle tycka var mest intimt för dig?
#1 - - O:

Mest intimt?? Underlivet och munnen! Där skulle jag inte vilja ha någon släkting inblandad.
Mina fötter tycker jag också ibland, konstigt nog, är väldigt privat område. Jag har så fula tår!!
Mina privata lådor och saker? Där tror jag det skulle kännas bättre om det var någon av mina systrar eller mina barn. Men det tål att tänka på ett tag.

#2 - - Anneli:

När det gäller det intima som underlivet skulle jag inte vilja ha nån släkting utan någon som jag inte känner som hjälper mig med det. Men det är som jag känner nu, jag vet ju inte hur det skulle kännas Om jag hamnade där en dag ?
Det är roligt att se att du skriver. Kramar o ha en fin kväll ♥

#3 - - Catarina:

Ja har funderat ett par dagar på din fråga. Jag tror att det jobbigaste för mig skulle vara att aldrig få vara ensam, d.v.s. aldrig enbart i mitt eget sällskap.
Jag är en person som har stort behov av det. Jag har inte trivts i samboskap, men väl i särboskap.

#4 - - Ylva La:

Jag har också funderat, vet fortfarande inte. Men tror att även jag skulle kunna överlåta skötseln av min kropp bättre än andra saker.

Jag försöker som assistent att sköta det intima jobbet utan värdering, utan att låta det påverka det vi gör i övrigt. Tänker att jag är händerna som behövs nu och att jag kan komma att behöva händer som hjälper mig senare i livet. Säger inte att det är lätt, men om båda har ett bra förhållningssätt kan det fungera.

Tror det som skulle vara värst ur intim-vinklingen skulle vara situationer då jag inte hann få upp garden. T ex blev ledsen eller sårad utan att ha chans att få vara ifred.