Hårt

Ensamhet är självvald
Det finns över 6 miljarder människor om man vill umgås
Psykisk ohälsa är pjosk
Lev livet som det är eller skit i det
#1 - - Pia:

Hej! Jag hoppas du är sarkastisk..... För vissa må det vara så men för andra är det verkligen inte självvalt..... Vore jag fullt frisk skulle jag vara ute bland folk jämt. Inte sitta dygnet runt mellan fyra väggar......MEN, tack och lov, nu har jag fått färdtjänst till och från ett 2-timmarsjobb. 2-4 dagar i veckan.
Misstänker att du önskar du med kunde få det,,... Nog för att jag har praktiska svårigheter med att få jobb, du har tusen gånger svårare......jag föreslog att jag kunde få vara madrassprovare. Kan det vara nått för dig? Jag var också inne på att bli bedömare av talboksuppläsare.....de hittade inte sånt jobb heller.....

#2 - - FZK:

Jag tror att jag avstår från att umgås med 2999999995 av dessa tre miljarder vid närmare eftertanke. Antar att att du aldrig kan låta bli att "umgås" på dina villkor, du måste väl "umgås" för att överleva... är du infektionskänslig? Om man skulle vilja umgås med en aningen cynisk kvinna i sina bästa år, tål hon det??? Du kan ju fundera på det och välja nivå av umgängeslust?

EfAAfE

#3 - - Eva:

Härligt att höra från dig, även om du inte verkar vara på alltför gott humör...
Har iaf inte varit så varmt/soligt hittills, det gillar du väl?

#4 - - Pia:

Hej! Idag fyller jag 60. Hade planerat att smita idag. Och då överraskar folk mig i lördags!!! Mannen hade låst upp dörren till föreningslokal och där hade folk tassat omkring och burit in smörgåstårta och kaffetårtor. Efter att chocken lagt sig (och jag fått på mig anständiga kläder) så blev det trevligt. Kom även gamla arbetskamrater som jag inte träffat på femton år! Och syskon och respektiven och släkt och nya vänner. Jag hade ingen lust alls att fira något....men det blev himla trevligt, absolut jättetrevligt, när andra fixa, trixa, arrangerade.

Svar: Grattis!!
Harpasione

#5 - - Pia:

Tack så hemskt mycket 😃

#6 - - Anonym:

Jag vet inte om jag har så mycket att säga. Men pjosk är ett fult ord

Svar: Det är vad jag säger till mig själv när jag börjar tycka synd om mig själv.
Harpasione