Sommartid

Gillar jag inte
De som gärna vill kan väl stiga upp i ottan
om det är så viktigt
Det blir ju ljust dygnet runt i sinom tid iallafall
Mycket dregel blir det
När assistenterna kommer tidigare och näringstiderna rubbas
#1 - - O:

Håller med dig! Det går väl att stiga upp en timme tidigare om någon skulle vilja det. Men varför ska ALLA behöva ställa om klockan och ändra sina rutiner?? Vänjer mig aldrig. Sen blir det lika jobbigt när det ska bytas till vintertid.

#2 - - Anneli:

Jag förstår inte varför det är jobbigt med den där timmen ? Jag har aldrig haft några problem med den o jag älskar sommaren. Jag älskar att det är ljust länge länge. Sov gott kram ♥

#3 - - Ann2 :

Pja, vi är väl olika - som vanligt. Ljust länge länge - på kvällen ja. Minns en lågstadielärare som brukat sitta på trappen med morronkaffet innan skoldagen började. När sommartiden kom hann inte solen till hennes trapp innan jobbet började.
Så morgnarna blir mörkare ett tag. Och kvällarna ljusare. (Allt ljus på mej lär Edvard Persson ha sagt.)

#4 - - Zorro:

Ja, så ytterligt meningslöst och störande att alla måste ställa om sina klockor!

#5 - - Jenny:

Ogillas från mig med. Ljuset kommer ändå.

#6 - - Irving:

Jag håller med dig, helt och fullt. Gillar inte att vrida klockan...Kram