Va?

Jag är rädd inför fredag natt, när två oerfarna vikarier ska jobba ihop.
Det skrev jag till assistenternas chef idag.
Han svarade att han kollat med dem och att de känner sig trygga med att jobba ihop. ( konstigt, eftersom de aldrig har gjort det)
Jag svarade :Då är det bara jag som inte känner mig trygg.

Och fick till svar :
" dokumenterar det i vårt system för dokumentation. Så att det framgår hur du känner inför fredagen. "
#1 - - Anonym:

Bestämmer du inte över något, kan du vara med i ett brukarkollektiv och få mer inflytande. Jag har ingen aning men det måste vara dina behov som styr inte vikariernas! Den där chefen har verkligen vissa väldigt otrevliga drag!! Jag blir både rädd, förbannd och orolig!

KRAM AfE EfA

#2 - - Ylva La:

Kan känna paniken. Om du inte kan skriva på datorn, vet assistenterna i vilken ordning de ska ställa vilka frågor? Och checklistor för krånglande apparater?

Jag avundas varken dem eller dig och önskar som vanligt att du bodde närmare.

#3 - - anita König:

Det låter trist med dina "hjälpare"
Har du fått ordning på din mail? Vill gärna diskutera med dig om medverkan i länsradion,ev 22 nov. Hur ska vi genomföra det, du har kanske ett förslag. Jag har läst din bok igen och jag beundrar din enorma tåga. Anita König

#4 - - Irving:

Låter som samhället blivit i ett nötskal faktiskt. Ingen bryr sig, huvudsaken allt finns dokumenterat... Inte för att det hjälper, men jag ska tänka på dig lite extra på fredag, KRAM

Svar: Gör det.
Harpasione

#5 - - Eva:

Inte ok, du bör be dem dokumentera att du känner allvarlig oro för om de kan klara av en akut situation, och kräva att de även dokumenterar vem som trots detta godkänner att detta kommer att ske. Dom gillar inte att själva behöva stå för sina ansvarslösa beslut!

#6 - - Anonym:

Jag har tänkt på ditt läge med assistenter hela dagen. Jag hoppas så att det går/gick idag, håller tummarna för att oron inte är för stor.

Synd att du bor så långt bort1!

Kram

AfE Efa