Ute

Jag saknar att röra mig ute.
Inte frysa.
Känna isande vind
och regn i ansiktet
Fast det gör ingenting för jag är varm ändå

Inomhus står jag ut
#1 - - Lisalucidor:

Det är jobbigt att stå ut, oavsett plats. Kram

Svar: Ja, definitivt.
Harpasione

#2 - - Anonym:

Jag har hittat min gamla Mina vänner-bok! Du är med först i boken(25 kilo tung) och en gång till på slutet (36 kilo). Först skulle du bli snickare, sen struntpartist..

Din högsta önskan 1974: att tiden stannar och börjar när jag vill.

Svar: hmm den önskan minns jag inte alls. Men jag kommer ihåg att alla vuxna önskade att de skulle få vara friska och att jag tyckte det var en ganska mjäkig önskan.
Harpasione

#3 - - Håkan m G:

Jo, jag har väl också mjäkat till mej. Men det är ju bara en av årsringarna.

#4 - - Håkan m G:

Men din klarsynta minnesbild är allt annat än mjäkig skulle jag också säja.

#5 - - Ylva La:

Att kunna röra sig varm är en ynnest. Fanns det en nationell "Fältbiologernas parningsdans" eller olika distriktsvarianter? Jag minns långa, låga steg kombinerat med tvärställda händer, armarna intill kroppen och axelrörelser upp och ned så mycket det gick. Samtidigt. Efter några minuter av detta var man definitivt varmare. Och alla fåglar bortskrämda.

Svar: Ja!
Harpasione