Praktiska omständigheter gör det svårt att skriva på bloggen

Jag försöker ändå Jag var på konsert igår Svett möda och minutiös planering ligger bakom en sån utflykt Men raderas när jag rullar in på lokalen Lite som att föda barn... Vad tänker du på när du ska somna? Alltså för att hålla undan de icke konstruktiva tankarna på dina bekymmer Häromkvällen tänkte jag på de tre vise männens namn och om man kunde ge sina tre döttrar de namnen... Melka som en norsk chokladkaka... Kaspa eller Kaspera kanske... Och bäst av allt Baltasara... Så tänkte jag.
#1 - - Skitroligt!:

Äntligen komma ut, det är som en lottovinst och allt trassel försvinner, det känner jag igen. Idag hasde jag iväg på middag och prat, riktigt trevligt och första gången sedan maj.

När jag jagar bort ovälkomna tankar roar jag mig alfbetet; länder, städer (dock ej i samma eller angränsande kontinent), floder, hundraser, bilsorter, författare, mansnam (först svenska sedan engelska, tyska och franska), kvinnonamn (på samma sätt), blommor och djurarter förstås. Ja om det inte hjälper subraherar jag från ett tresiffragt tal med 7 eller annan siffra. I värsta fall så försöker jag komma ihåg primtal men för det mesta somnar jag när jag gympat hjärnan så!

Men det viktigaste: Jag är så glad att du kunde komma iväg på konserten, jag hoppas du har den inombords nu och kan njuta även i efterskott, bra gjort!!!

Kram på DIG!

EfA AfE

Svar: Har du provat Seterra? Geografi spel på datorn.
Harpasione

#2 - - Anonym:

En dator, ja då kan jag glömma allt vad sömn heter *S*. Vad är seterra, jag ska googla det! Annars är ju Proust rejäl på att väcka sömnens krafter. På spanning efter öppna ögon typ!

#3 - - Anonym:

Herregud!! Nu är jag uppe i varv, jag som har haft svårt flimmer under helgen får ta ett piller. Jag älskar sådan här spel. Det fanns ett tidigt dataspel som hette Bagpacker som lärde mig det mesta om delstaterna i USA. Men ett hett tips är att man tittar på hela kartan såsom när man letr efter Särna som man vet ligger i Dalarna men inte syntes på kartan! Tack för tipset vännen! (Europas länder 1.37)

KRAM

EfA AfE

Svar: Duktigt! Hur snabbt tar du usa:s stater?
Harpasione

#4 - - Anonym:

Tänk vad livet vore trist utan DIG!!

Jag ska testa om jag minns något om USA i morgon. Jag har varit risig senaste tiden och vården här är skrattretande. I början av förra veckan var jag "dement" enlikt en läk akutremiss gick iväg för att utesluta vissa orsaker, tid fick jag i slutet av november, jag hoppas jag inte glömt bort den då, den som lever får se.

EfA AfE

#5 - - Anonym:

Lite skryt:
USAs stater idag 2.06 på första försöket!
(Gammalt personbästa 1.23.)

Svar: Bravo! Afrika huvudstäder?
Harpasione

#6 - - Håkan uG:

Hm ... men jag vet tydligen inte vad jag heter själv!//Håkan

#7 - - Anonym:

Du får starta en tävling här på bloggen vännen!

EfA AfE

P.S. Bra gjort Håkan!!

#8 - - Ylva La:

Funderar på svaret på frågan och inser att jag sedan några månader enbart försöker stänga ute tankar när jag ska sova. Ser bara film. Det här är ett undantag. Hann undra vad det stod i bloggen innan jag satte på film. Och började fundera. Först: varför vet du vad de tre vise männen hette - resten av mänskligheten nöjde sig med informationen om vad de gav för gåvor.

Mer: svett och möda ligger bakom barnafödande, men minutiös planering? Mer trial and error....gå runt.....nehej......äta? Absolut inte tydligen..... bada? Jaaaa, fast nejnejnej inte längre.... osv i x antal timmar.

Kul dock med ditt besök på lokal! Och kul för de som ger sig på Seterra. Försöker minnas mina tider, men minns bara att listorna ständigt blev fulla med barnens namn. Det fungerade så otroligt bra att sätta lillbrorsan på att klå syrrans tider. Vilken kapplöpning. Plötsligt blev de skitduktiga på länder och städer i alla världsdelar. Har jag tackat dig ordentligt för tipset lärar-Tina?

Svar: Guld myrra och rökelse var det så? Kaspar melkior och baltsar. Det vet jag nog för att jag har läst om varför man firar Trettondagen. Jämförelsen med barnafödande gäller hur man glömmer mödan när resultatet uppnås...
Harpasione

#9 - - Håkan:

Har inte provat Afrika på länge.
Men Kinas provinser på 1.15.
Barnen är otroliga. Den ene slår mej alltid!

Svar: Kinas provinser är ju helt omöjliga!!!
Harpasione

#10 - - Hillevi:

Nån som sett myrra nångång? Kan man önska sig det i julklapp eller är det förmätet på något vis

Svar: Julklappstips från Kaspar!? Kanske någon inredningsdetalj för stallet? Eller något godis? Önska kostar ingenting! :)
Harpasione

#11 - - Ann-Marie Johansson:

Tack för att du skriver!

Hjärtliga hälsningar från Ann-Marie

#12 - - Lovisa:

Ja! Jag har sett, och hållit i, myrra! Små hårda kådaklumpar, som bärnstenar ungefär. Ägaren till myrraklumparna berättade att man kan elda dom, det blir som att tända rökelse ungefär.

Svar: Rökelse och rökelse alltså?! De hade väl inte hunnit snacka ihop sig...
Harpasione

#13 - - Lisa lucidor:

Jag ser ju på "vänner" varje kväll och har gjort sedan serien började i princip. När alla säsonger gått runt så börjar jag om på säsong ett. Annars tar tankarna över. Det händer att mina mest religiösa icke verklighetsförankrade tankar ramlar över mig dör och då. Då sover man under guds beskydd.
Kram