Vegetariskt recept

Bred ett bröd med jordnötssmör och ett med jordgubbssylt
Lägg ihop dem och doppa först i ägg-mjölk typ pannkakssmet och sedan i krossade Frosties
Stek i rikligt med smör

Snälla någon läsare - Gör detta och återkom med recension

Om man inte kan somna kan man tänka på vad man skulle bjuda på i Halv åtta hos mig...
#1 - - Anonym:

Tyvärr tänker jag inte prova. Det låter verkligen inte gott!
När jag inte kan sova, brukar jag försöka komma ihåg namnet på alla elever jag undervisat! En klass i taget går jag igenom!😉😜😊/Siw

#2 - - Lisaluciodp:

Jag tycker det låter ljuvligt!!! Men väldigt kaloririkt. Jag får testa en dag då jag promenerat massor, jag är ju lite störd på det där.

Svar: Efterrätter ÄR kaloririka!
Harpasione

#3 - - Lisa lucidor:

Naturligtvis slant fingrarna. Berodde nog på min iver som kom när jag satt här och dreglade

#4 - - Anonym:

Min fina vän!

Jag lovar att testa när de släpper ut mig i livet igen. Har varit utan uppkoppling utom till femtioelva maskiner senaste månaden. Här lever jag på ringerdropp och det är inte speciellt uppletande. När jag kommer hem väntar assistenter och med tanke på debatten kring dina reser sig ångesten som en mur... MEN då kommer du som en ängel och räddar mig för självklart ska de få laga knäppa efterrätter och jag ska i synnerhet kräva hemlagad chokladpudding som jag haft tuffa cravings efter, jag tror t.o.m. fiskpinnar med ketchup står på listan. Kan man kanske söka efter matlagningsassistenter?.?

Jag har saknat dig mycket ska du veta, måste komma på någon utflykt för oss, Cloetta i Ljungsbro och en karaktär i Göta diket*s*, mängder av kexchoklad ja och annat som hjärnan ligger och fnular på, så kan vi sova på pensionatet i Borensberg, de har goda bullar tror jag, men vad vet jag mitt vrak?

En jävligt stor kram förstås
EfA AfE

Svar: Vi åker Göta kanal! Sitter på däck och äter och äter med filtar över benen. Lagom mycket vågor för mig... Låt oss leva ett tag till!!!
Harpasione

#5 - - Anonym:

Länge leve oss med eller utan filt över knäna!

AfE EfA

#6 - - Håkan utan G:

Häng på här vetja!
http://www.svt.se/sport/vintersport/varldens-barn-sportuppdrag/

#7 - - Anonym:

Ingredienserna är inköpta!

Svar: Jippi! Lyckos dina barn.
Harpasione

#8 - - Anonym:

Hälsar Zorro

#9 - - Karin Berg:

Hej!!!
2012 var jag i en håla i Kalifornien, eller var det Nevada... Hade haft en praktfylla på ett ställe som hette Sourdough Saloon i sista utposten Beatty innan man åkte ut i death valley. Till frukost dagen efter, när vi väl hittade en diner, så tyckte jag att det skulle vara spexigt att beställa en peanut butter jelly sandwich, för lite dekis Elvis Presley feeling antar jag. Den var dock inte gjord fattig riddare av eller dunkad i frosties, men är det närmaste jag kan komma just nu. Och...den var torrare än helvetet självt pga jordnötssmöret. Sen kan det ha haft med att göra att ölen kvällen innan kostade mindre än en dollar styck...lite. Men fortfarande, ingen bra idé. Torrt, torrt och torrt....sött salt och så bröd och så torrt igen. Kanske har du en poäng med just äggstanning och frosties, jag ska prova vid tillfälle och återkomma. Men ville bara skriva nåt, så du vet att jag läser. Och har gjort sedan 2008. Som om det skulle vara relevant info. Hej.

Svar: Kul att höra från dig!
Harpasione

#10 - - Biggan:

En variant, svingo åt vi när barnen växte upp. Helst pannkakor med jordnötssmör o jordgubbssylt, rullade på utflykter. Kunde också vara på smörgås, längesen, ska nog prova någon dag........

Svar: Ser fram emot en recension.
Harpasione

#11 - - Zorro:

En regnig söndag i oktober har jag provat!
Lite jolmig smak tycker jag. Skulle nog tillsatt lite salt eftersom jordnötssmöret och äggsmeten var osaltade.
Gott med de knispriga frostisarna!
Torrt var det absolut inte, det vita formbrödet fick suga upp ordentligt med hemvärpta ägg och mjölk.
Yngste sonen premiäråt jordnötssmör och var inte förtjust, tyckte de var lite mäktiga.
Maken hm-ade njutningsfullt.
Ett perfekt söndagsmellanmål. Lite för mycket för att ha som efterrätt. Eller kanske efter en smakrik soppa!

Svar: Ja, salt krävs nog. Det är väl salt och sött som ska vara den ljuvliga kombinationen. Jippi att du provade. Hoppas det blir fler gånger. Går att utveckla tror jag!
Harpasione