Ganska dålig dag idag också

Jag känner mig begränsad i vad jag kan skriva om.
En massa hänsyn ska tas
Jag kan bara skriva om mig själv.
Och jag är tråkig nu.
Det är andra som gör mig glad, ledsen, förbannad, besviken...
Och det kan jag inte skriva om av hänsyn till dem.
Jag vet inte hur jag har löst det tidigare?
Jag har väl varit hänsynslös
eller tänkt själv.
Jag kanske har slutat tänka?
Jag tänker att jag hatar betyg, och skolor som tar ifrån människor glädje och självkänsla.
Istället för att lägga till detsamma.
Det var allt.
#1 - - Irving:

Det är möjligt att det var allt, men det var en stor och jätteviktig sak att tänka. Om fler tänkte så, inom skolan till exempel, så skulle allt kanske vara annorlunda? Om du har dåliga skriv dagar kanske det är förträffliga lyssnar dagar istället? Jag rekommenderar i så fall Anna Mannheimer och Mia Skäringer, de har en ganska ny podd, startade i slutet av april- jättebra! Kram

Svar: Jag har lyssnat lite på den, men det kommer ju nya avsnitt. Kanske ska ta ett idag, fast jag tycker de är lite tramsiga.. :)
Harpasione

#2 - - Irving:

Jag tycker det känns som att sitta och tjuvlyssna lite på två kompisar som sitter och pratar. Det blir inte så uppstyrt, det blir lite som det blir. Och de är så härliga båda två, jag älskar att de vågar prata så öppet om rädslor och svettningar och allt möjligt, de är så riktiga människor. Jag prenumererar på podden och längtar till varje gång det kommer en ny...

Svar: Det är ungefär som när min diskussionsklubb är här. Fast då kan jag själv vara med och tramsa, i viss mån. :-)
Harpasione

#3 - - Lotta:

Har läsr din blogg länge men aldrig kommenterat. Det känns säkert tröstlöst många gånger men du ger mig andra perspektiv på livet och det gäller säkert fler än mig så du fyller en viktig funktion.
Tips på intressant pod är mordpodden, min fantasi flyger i alla fall iväg när jag lyssnar på dem.

#4 - - Kicki:

Det är svårt att skriva. Nästan alltid sårar man eller hänger ut någon. De bästa historierna blir därför (nästan) aldrig skrivna.