Ett slags God jul

När man är glad blir man vackrare och snällare
När man är ledsen blir man ful och elak
Det vore bättre om det var tvärtom
Ha det bra över helgerna
särskilt alla fula och elaka
#1 - - Björn:

Goda helger på dig själv! Och vad bra att du tänker särskilt.
/Björn

#2 - - ida:

Ha det bra själv och jag ska fundera på det du skrivit. Ledsen blir vackrare och snällare? Ja kanske.
Men får inte ihop glad och ful och elak. Men det går säkert om man ger sig den på det.

#3 - - Anna Margareta:

Tack, en god jul önskas tillbaka!
Det andra tål att tänka på.

#4 - - Pia:

God Jul på dig!
Jag slipper allt i år. Firar morgondagen hos sonen. Han står för det mesta i matväg, julgran och pyntande.
Jag bryr mig inte så mycket om maten men kan glädjas åt en snygg julgran. Dessutom gillar jag doften av jul. Som betyder kryddnejlikor i apelsiner. Ihop med granbarr,
Och jag är tillräckligt gammal för att uppskatta Kalle Ankas jul på tv. Barnbarn tycker den är helt ointressant.

#5 - - Hillevi:

Kram i juletid. I morron kommer kusinerna från Upplands Väsby hit till mig o pappa. Och efter jul kanske Olle börjar plugga i Örebro! Vi flyttar oss som brickor i ett spel.

#6 - - H igen:

Grattis på födelsedagen sen också.
Jag fick förresten biografin om Ester Blenda av Henning!

#7 - - Ylva:

Du är allt lite klurig du, Tina. God Jul på dig och på dina barn!