Ulla Skoog...

Ulla Skoog har bott på 43 ställen.
Det fick mig att räkna efter.
17 adresser har jag haft. Från Hägerstensvägen bollmoravägen åkragatan hyttgatan södra esplanaden till Loggatan.
Hittills.
Hur många har du?
#1 - - Helene:

Endast 7 adresser!

Svar: Vid vilken ålder måste man undra?
Harpasione

#2 - - Lovisa:

17 jag med, vid 49 års ålder.

#3 - - Anonym:

Sex adresser vid en ålder av 53 år.
Alla inom 3 km radie.😅

Svar: Oj!
Harpasione

#4 - - Lena H:


Elva adresser vid 69 års ålder.

#5 - - Ylva La:

Vad räknas? Att man fått post dit? Räknar du Vikers? Det kan ju vara en glidande skala, från flyttat in hos andra med inte mycket mer än en tandborste i bagaget. Till ett sålt hus och ny stad.

Svar: Hur kunde jag glömma Viker? räknas. 18.
Harpasione

#6 - - Maggan:

12 flyttar har jag hunnit med, hittills

#7 - - Ida:

7 adresser på 67 år. Den längsta flytten 33mil. Tänk att en fråga om adresser kan ge så många flashbacks på det livet som man inte tänkt på på många år.

Svar: Precis! :-)
Harpasione

#8 - - Anne-Marie:

14 adresser på 53 år. 11 av dem under de mest flyttbara åren mellan 18 och 26 :-)

Svar: Har man pluggat på annan ort, så blir det ju lätt så. :-)
Harpasione

#9 - - Pia:

Hej!
Huddinge, Hagsätra, Österskär,Jakobsberg, Akalla, Akalla, Solna, Skälby, Skälby, Jakobsberg.
10 adresser på 61 år....
I detta gäng känns jag som de bofasta typen 😃

Svar: Kvot 6, 1. Jag har 2, 9. Ålder delat med antal adresser. Ju högre kvot desto mer bofast. Fast egentligen borde man väl väga in avståndet mellan adresserna. Då blir det komplicerat... Hur gammal är ulla Skoog?
Harpasione

#10 - - Jenny:

25 olika adresser!!! Helt skruvat. Fick räkna om flera gånger. Men jo, det stämmer. Sen har jag eg två till men jag var inte folkbokförd på dem, utan bara "inneboende". Jag flyttade hemifrån som 16 åring informellt. Men som 18 åring formellt. Bodde i stockholm och där fick jag flytta runt massor och sen hem igen och sen till Örebro. Jag är en av dem som flyttat flertalet gånger inom brickebacken :) Å så några gånger inom kollektivhuset.
De senaste fem flyttarna har jag lovat mig själv att inte flytta.....

Svar: Kvot 1, 6! :-) Nästan som Ulla Skoogs 1, 5.
Harpasione

#11 - - Hillevi:

17 på 53 år: Växjö, Kalmar *3, Örebro, Åmål, Gyttorp, Nora, Garpenberg, Umeå *2, Uppsala *4, Jönköping, Uppsala
- plus två gånger två månader på samma adress i Etiopien = 18!

#12 - - Hillevi:

+ 4 månader i en sommarstuga i Wisconsin = 19? Men jag har inte räknat de två veckorna på kusin Mickes studentrumsgolv..

Svar: En del ställen får man väl betrakta som utflykter mer än adresser. Typ kusiners golv...
Harpasione

#13 - - Anna:

Här är en sextiosjuåring som bor på mitt femtonde ställe.
Född på söder i Stockholm, flyttade som tvåmånaders baby till Värmdö, fem år senare till Danderyd och nioåring till Täby. Sen blev det många år i Rågsved, varav ett år på Värnamo Folkhögskola. Träffade man och köpte hus i Västerhaninge och sen en flytt till hus i Kalmar. Skilde mig och köpte lägenhet i Storklas och flyttade vidare inom Kalmar till olika lägenheter, Ängö, Södercentrum, Bremerlyckan, Södercentrum igen. Fick en vattenläcka och fick bo tillfälligt två månader hos bekanta och hittade nuvarande lägenhet på Sandås. Nu får det bli hemmet nästa gång.

#14 - - ida:

Räknas studieorter då blir det 3 till. Tänkte bara på adresser som var "hemma" för en längre eller kortare tid. Sundsvall x 2 och Örebro x1.

#15 - - Pia:

Ulla Marie Skoog, född 23 februari 1951 i Sävedalen

#16 - - Christina Ax:

Klart att Viker måste räknas! Visserligen var boendet inofficiellt och lite hemligt (det var så länge sen, nu är det säkert preskriberat!) men bodde gjorde ni, både du och Ylva La - fast i olika perioder. Ungar i skogen hela dagarna, madrass på golvet om nätterna. Tuffa tjejer som aldrig klagade. De där perioderna när vi jobbade ihop är några av de bästa och roligaste tillfällena i mitt yrkesliv. Jag bara säger tack

Svar: Jag kommer ihåg första gången jag klev in på Vikers Naturskola. Som att komma hem och en dröm som uppfylldes i ett enda steg. Jag överdriver inte. Jag har aldrig känt sån hemortsrätt på en plats där jag aldrig varit förut. Lycka! :-)
Harpasione

#17 - - Ylva La:

Vad skulle vi klaga på - ett drömjobb (uppgifterna, platsen, chefen), med chans till extra bäverspaning på kvällarna! Är tacksam för att ni båda såg till att jag fick chansen, en rekommenderade mig att söka och en anställde mig.

26 blev det, efter många omräkningar. Kvot 2. På åtta olika orter har jag bott. I många märkliga hus. Ett slott, ett hus byggt för jakthundar, (rummen/båsen var inte stora), ett lägenhetskollektiv i ett stort huskollektiv i ett f d äldreboende. När jag fyllde trettio bodde jag inneboende hos en barnfamilj i ett f d dagis och mina hyresvärdar blev smått chockade när de förstod att jag var lika gammal som de var. Nu har jag ärvt mig till en bostadskarriär och äger för första gången mitt boende. Konstigt. Igår natt stod det plötsligt en padda inne i sommarhuset. Förvånande, men mindre konstigt.

Svar: ,Jag lärde mig massor i Viker och har outplånliga minnen av barn och natur därifrån. Bra att bli påmind. ,
Harpasione

#18 - - Helene:

Svar på inlägget högst upp... 50 år.

#19 - - Irving:

10 ställen har jag bott på under mitt 53 åriga liv.

Svar: 5, 3. Ganska stationär. :-)
Harpasione

#20 - - Anonym:

Lite sent svar, men uppväxt på tre adresser och en sommarstuga i Skara. Sju adresser i Göteborg med avbrott för en tid i Porjus (och en mer tillfällig i Harplinge). Fyra olika i Melleruds kommun (med tillfälliga övernattsställen i Gbg 2år resp ½ år). Jag räknar 17 på 67 år Kvot 3,9.

Svar: 17 typ verkar vara vanligt.
Harpasione