Enkät

Idag har jag fyllt i en enkät.
Sista frågan var
"Vi vill veta hur bra eller dålig din hälsa är idag. "
Skala 0-100.
0 är den sämsta hälsa du kan tänka dig och 100 är den bästa hälsa du kan tänka dig.

Svår fråga.
Vad är den sämsta och bästa hälsa du kan tänka dig?
Vilken siffra skulle du skriva i rutan?
Jag pendlade mellan tio och nittio, innan jag bestämde mig för 87.
Jag har ju bakterier i urinen.
Och så klimakteriet ovanpå det.

Förlamning är ingen sjukdom.
#1 - - Håkan:

Det är rätt!! Inget pjåsk!!

Sassa brassa mandelmassa,
vi vill höra nätet prassla!!

GO GIRL, GO!!

...

Svar: Ensamhet är inte heller någon sjukdom. Vad skulle du svarat? ,
Harpasione

#2 - - Håkan:

Funnes det nån paralympisk grupp för ALS:are så bleve du guldmedaljör alldeles säkert!

#3 - - Ylva La:

Du är lite lite krejsy.
Vad jag skulle vilja se minen på den som ska utvärdera enkätsvaren.

Klimakteriet är inte heller någon sjukdom. Se där - 93. Och så bort med bakterierna - 99. 100 är det väl ändå ingen som är.

Svar: Vad skulle du svarat? Pollenallergi drar väl ner lite.
Harpasione

#4 - - Ylva La:

Låt säga att jag börjar på 94 på grund av allergin. Sen drar min man ner det till 86. 83 om han äter sardiner i olja efter klockan 22. Kanske blir svaret 84 och en halv.

Näera. Dåliga dagar, typ två dagar i veckan, när något nytt jävulskap infunnit sig (ruttet timmer, bilinbrott, trasig vattenledning, strejkande avloppspump, hästmyraangrepp, skabb, ännu mera ruttet timmer och inte minst cancer, stroke och blodpropp hos anhöriga)hankar jag mig inte ovan 65 procent. Trots en ganska frisk och stark kropp. Hälsa är inte bara frånvaro av sjukdom. Man ska orka se det halvfulla glaset också. Eller i alla fall ana vattnet.


Svar: Jo, dagsformen påverkar. Men hur ska man förmedla det i ett enkätsvar?
Harpasione

#5 - - Ylva La:

Medeltal käre naturvetare!

#6 - - Anonym:

Hm ... frånvaro av sjukdom är inte heller direkt hälsa.

Lite dålig syn på ett öga uppvägs ju av att det andra är ganska bra.
Att jag vuxit så att det har blivit onödigt långt till fötterna är ju egentligen bara lite opraktiskt och hemorrojderna håller sig på plats för det mesta.
Det skulle väl vara ensamheten då, men den har du ju slagit fast som ickesjukdom; och förresten kan den botas med soppabjudningar.

Nja, jag hamnar nog på 85 - 90 de flesta dagar också.

Svar: Gött! :-) Ja, hemorrojder får man se som ett naturligt inslag i vår ålder.
Harpasione

#7 - - Håkan:

GLÖMSKA! att tex. glömma att skriva sitt namn drar väl ner resultatet förstås. Såna dar blir det bara 75%.

Svar: Ett hälsosamt misstag bara.
Harpasione