Tänk om

Och vad ska du göra i helgen då?
Vi ska grilla.
( vi betyder tillsammans.
Ska betyder utan tvekan oavsett väder.
Och grilla, jo grilla, det är ju den högsta och i särklass bästa och finaste formen av matlagning.
Vi. Ska. Grilla.)
Åhå, själv ska jag bara fräsa lite, och sen koka.
#1 - - Irving:

Så känner jag mig också, fräs- och kok färdig. Det är varmt, man känner att sommaren är på väg. Men skönt med helg snart ändå, kram

#2 - - Pia:

Äsch. Klart överskattat nöje! Oftast luktar det tändvätska. Man sitter obekvämt. Mygg och getingar viner runt öronen. Man tappar kladd i knät. Servetter blåser bort. Ungar välter saftglas. Papperstallrikar viker sig. Fucking plastgafflar går av.
Usch! Jag vill sitta vid ett stabilt matbord. Och slippa flygande och krypande sexbeningar!
Däremot är jag gärna ute utan mat.

#3 - - Håkan:

Kom att tänka på steampunk wheelchairs, Måste finnas några sådana ...
Det gör det bara man googlar! Snart nån modell med ögonstyrning också.

#4 - - Anonym:

Tina, grattis på Mors Dag! Känner ju inte dina andra barn, men Herman är en goding!
Grilla är nåt jag vill men sällan gör, om det inte är korv då, för det är så svårt och blir lätt antingen bränt eller rått... Men jag såg att ungdomarna var ute och tältade (kanske mest trangia denna gång?), och då njuter jag av det på avstånd 😊

Svar: Tack! :-)
Harpasione

#5 - - Lisalucidor76:

Jag grillar inte. Jag köper godis

Svar: Jag försökte vara ironisk, men jag tror inte det gick fram till någon.
Harpasione