Senaste nytt med Jesper Rönndahl

Idag har jag varit och provat rullstolsplatsen på teatern jag ska på nästa vecka.
Min permobil är bredare och betydligt längre än de rullstolar platserna är gjorda för eftersom jag halvligger.
Jag får stå lite snett och hoppas att det inte är så många andra rullstolsburna som har bokat.
Jag kommer inte att se så mycket av scenen, men jag hoppas det räcker att lyssna.
Det gick inte att boka mer än en ledsagare gratis, så det är bara att hoppas att båda assistenterna får komma in.
En assistent måste hela tiden sitta framför mig så hen kan se mina ögon, så vi får ta med en liten pall.
När jag ska hosta krävs det två assistenter och jag kommer att störa dem som sitter intill.
Tur att jag har gott om tid att planera.
#1 - - Håkan uG:

Det blir bra! Den ledsagare som måste titta på dina ögon hela tiden borde ju inte behöva betala entré och den andra som kan titta på föreställningen måste ju göra det för att kunna berätta för dej sen allt det som du inte kunde se!
Ha en trevlig kväll!

Svar: De brukar turas om Men bra tänkt.
Harpasione

#2 - - Karin:

Eller om ni tar med en spegel då? Så du kan se i önskad vinkel? Tufft projekt ! Heja dig!!!

#3 - - Ylva La:

JESPER!!!
Du vet ju i alla fall hur han ser ut. Och han har ett underbart sätt att prata, röst/dialekt/pausering/betoning - allt. (Sen blir man ju himla glad av att se honom och hans kroppsspråk också.) Men jag vidhåller att rösten är viktigast, han dög ju bra på radio!

Hoppas verkligen att du får en underbar stund och får skratta gott!

#4 - - Pia:

Hej. Jag tycker du är beundrandsvärd. Faktiskt. Undrar hur många i din situation som verkligen tar sig ut som du gör? Jag med min rullstol drar mig för så många saker. Nu får jag skämmas. Till barn och lite vänner åker jag gärna. Och till någon restaurang där jag varit förut och vet att det funkar med rullstol. Men nya platser - nä jag drar mig ur.....
Det är väl nån mental spärr. Jag måste inse att det går!
Bio skulle jag vilja gå på. Och nån konsert. Och teater,,,,

Svar: Gör det bara. Går det så går det. Och går det inte så har du åtminstone missionerat... :)
Harpasione

#5 - - Katarinahelen:

Jesper Rönndahl är toppen-hoppas du får en kul kväll. På mitt jobb försöker vi tänka och anpassa att det ska gå så smidigt som möjligt att komma in med rullstol. Kommer det någon med rullstol blir vi väldigt ivriga för att få se hur vi lyckats. Ibland har vi missat någon tröskel eller ställt en blomma på ett dumt ställe-då försöker vi göra om och göra rätt. Så bra att vara ute och missionera och undervisa oss utan rullstol!