Så går en dag ifrån vår tid och kommer aldrig åter

Det blev kväll idag också
men inte går det av sig själv precis
När jag hade stigit upp imorse
var det som en lång grå räcka av timmar att fördriva
Inga ärenden att uträtta
Inga planer på att gå ut
Inga måltider
Ingen annan än jag som kan hjälpa till att få tiden att gå
Jag vilade i sängen en timme,
inte för att jag behövde det
utan för att få tiden att gå
Klockan var ett när jag var tillbaka i permobilen
Hörlurarna på
Lyssnade på tre olika podcast,
80 väldigt goda mackor,
Mammas nya kille
Alex och Sigge.
Skrattade åt alla
Sen var det en Molin skröna på tv
En timme till gick
Sen fortsatte tv kvällen med Rapport, Gokväll...
Och så började jag skriva det här.
Bara några timmar till läggdags
Det blir nog Klassfesten på fyran, och Scott och Bailey på ettan
En drömdag för en stressad människa
En utmaning för mig
#1 - - Ylva La:

Jag hade gärna bytt lite tid.
Du hade gärna fått stunderna då jag upptäcker att varmvattenberedare stormkokar, att det regnar in eller toan läcker. Jag tycker att såna stunder upptar mycket av min tid. Och det tar mycket av min energi att åtgärda problemen.

Du får några råddiga timmar om dagen av mig och jag lite tevetid av dig? Bytt är bytt.

Fast egentligen byter jag ju hellre meckarkaoset med någon annan, så du kan få några stunder med trädbeskäring, ampelknytning och vedhuggning.

Svar: Tänk om det gick!
Harpasione