112

Idag glömde vi sugen hemma när jag gick till stan, så vi fick ringa ambulans. Och en assistent tog taxi hem och hämtade sugen. Allt som kan hända händer förr eller senare.
Det är mycket tur jag lever på.
Tur att ambulansen inte hade något viktigare för sig, för det var den enda lediga just då.
Tur att det inte var en av de slemmigare dagarna, fast samtidigt otur för vi hann gå ända till stan innan jag behövde sugen.
Tur att det var rådiga assistenter som klarade upp situationen.

Sugen är alltså den som suger upp slemmet ur luftvägarna, som annars kan kväva mig. Sugen är kanske min viktigaste maskin.

Ibland börjar jag fundera på om jag lever för vidlyftigt?
Borde jag sitta här och titta på tv istället för att gå ut och utsätta mig för risker?
Men det är å andra sidan en fråga som alla kan ställa sig.
#1 - - Ylva La:

Inte sitta hemma!!!

Svar: Nej, jag försöker gardera mig från riskerna. Det går ju för det mesta.
Harpasione

#2 - - Håkan:

Livin' in the fast lane.
(Men mitt stavningsprogram ville skriva "lame" på slutet, hur kunde programmet veta?)
Eftersom du gör det du vill göra gör du rätt.
- Missförstå mig inte nu. Det är klart att jag vet att det är helt andra saker som du VILL men ...

Svar: Jag missförstår icke.
Harpasione

#3 - - Gise:

Vidlyftigt är helt nödvändigt!

Svar: Längesen jag hörde av dig! :-)
Harpasione

#4 - - Pia:

Fy så obehagligt! Att inte kunna få luft är panikartat! Du får göra en checklista på vad dina följeslagare alltid MÅSTE ha med. Det är mänskligt att missa, att glömma..... men nu pratar vi om livsnödvändiga saker!!
Skönt att det gick bra trots allt.....

Svar: Lista finns för de som behöver. De här assistenterna visste mycket väl vad som skulle med. Men ibland blir det så att man missar något i alla fall.
Harpasione

#5 - - Ulrika:

Sluta inte! Ut och gör härliga/roliga saker. Trevligt att se dig på Live At Heart i helgen! Funderade på att säga hej men vågade inte. Kanske inte alls det du vill folk ska göra när du är ute i svängen. Tänkte även på att du är jäkligt tuff som faktiskt går ut. Hoppas jag också blir tuff som du om jag hamnar i din sits.
Hett tips för nästa års Live At Heart, om han kommer igen, Sam Brookes. Han var så bra i Nicolai kyrkan!

Kram till dig och bra tips av Pia, gör en lista så inget glöms när ni ska ut på äventyr. Jag gör listor för det mesta för minne - det har jag inge.

Svar: Hade förstås varit kul att se dig. En puss på pannan går alltid bra som hälsning! :-)
Harpasione

#6 - - Anette:

Ut ja! Du är min idol. Tuff och rak, och som delar med dig.. . Så skört allt kan vara. Jag både förstår och har ju inte en aning hur det är. Men jag tänker att det är viktigt att du berättar och vi läser. Puss i pannan!

Svar: Tack för ditt stöd.
Harpasione