Allt jag inte Minns

Av Jonas Hassen Khemiri
läser jag nu.

När en tjej har sårat en kille dyker det upp ett citat:

"Tjejer är tjocka, luktar jordgubb och går inte att lita på."

Det tycker jag är jätte jättekul.
Det är en bra bok.
#1 - - Jenny:

Luktar jordgubb?? Vart kom det ifrån kan man undra. Jag luktar mest svett

#2 - - Pia :

Jag är inte mycket för att generalisera. Men visst kan vi göra det. Ska jag då säga att män är korkade, lata och luktar växellådsolja?

Svar: Det kan du få göra!
Harpasione

#3 - - Maggan:

Rosa bubbelgum smak jordgubb
Utan att avslöja för mycket: Bekymmer för mormor, de vill gärna kalla hennes begynnande demens för förvirring. Allt de gör för att hon ska slippa komma på "hemmet". Printar lappar med tydliga instruktioner, sätter upp färgglada lappar på fjärrkontrollen,för hon ska komma ihåg hur man byter kanal. Köper en ny hemtelefon med sockerbitsstora knappar för hon alltid glömmer att lägga på och alla blev oroliga. När det gått några timmar så slängde de sig i bilen och då sov hon i godan ro framför TV:n. (känner igen detta) Samuel berättade en gång när de ringt på hemtelefonen så stod TV:n på högt så hon sa: -Vänta lite. TV:n blev tyst och hon fortsatte samtalet i fjärrkontrollen. -Samuel skrattar men säjer:-Det vore roligt om det inte vore så jävla tragiskt.
Så...boken är så rolig och han skriver med allvar i botten men väldigt ofta humoristiskt. Vill läsa flera böcker av honom.