Äckligt!?

I ett humorprogram på tv hade de en lista på äckliga ord.
Ett av orden var Vuxenblöja.
Haha!
Skratt och applåder.

Va?!

Jag sitter på en Vuxenblöja dygnet runt.
Jag har urinkateter, men den läcker ofta.
Ibland skiter jag på mig, tack och lov sällan, för det är inte kul.
Men vad gjorde jag utan Vuxenblöja?
Vuxenblöja är inte äckligt,
det är trygghet och säkerhet.
Utan Vuxenblöja vore mitt liv en social katastrof.

Puss på Vuxenblöjan!
#1 - - Maggan:

Oh min Gud...jag tackar alla som forskat fram alla dessa hjälpmedel som gör att så många får ett bra och värdigt liv. Tack för glasögon, hörapparater, inkontinensskydd, arm & benproteser, höft och knä proteser, pacemaker, konstgjorda hjärtan, njurar m.m. Vad vore människosläktet utan detta. Så jag gör som du Tina...pussar på vuxenblöjan. Kram

#2 - - Ida:

Håller med dig och Maggan.

#3 - - Zorro :

Fast visst kan ordet vuxenblöja ge mindre trevliga associationer? Alltså jämför spädbarnsbajs sprunget ut modersmjölk och bajs från människor som äter allt möjligt. Dessutom i större storlek.
Sen så hatar jag ju sedan gammalt ordet kroppshydda. Men en sådan har ju typ alla människor – och de flesta kroppshyddor är mycket angenäma.

#4 - - Markus Schulz:

Konstigt att man angriper just det ordet. Det är sedan länge jag minns ett sexhjälpmedel för en del människor. Var det inte vanligt att brittiska ministrar avslöjades med vuxenblöjor på stan?

#5 - - Pia:

Vadå! Sånt skydd kommer de flesta av de som skrattade ha själv på den sena ålderdomen. Gissa de kommer vara tacksamma för det.
Vissa människor växer tydligen inte ur bajsåldern. För dem rekommenderas ”stora bajsboken”. Skriven för barn för att avdramatisera ordet bajs. Riktig trevlig bok. Bajs som bränsle, att bygga hus av, avloppsnät och fiskars bajs,mm.