Dumma dumma Proust

Fånig fråga.
Det finns inga olyckor.
Åt helvete med Proust frågorna.
Det som sker är en följd av det som hände innan.
Man är som man är och det blir som det blir.
Just jag råkar vara rik och begåvad.
Och förälskad.
Det finns inga alternativ.
Men när jag blir frisk,
då ska det fanimej bli följder.
Ett helt annat liv.
#1 - - Elin:

Det blir härligt på många sätt när du blir frisk. Fast jag tror att du kommer att bli ruskig också. Helt vild liksom.

Svar: Säkert. Definitivt.
Harpasione

#2 - - Jenny:

Amen på den

#3 - - Anna Margareta:

Bra, men då får en nog hålla sig undan.

#4 - - Maggan:

Man är som man är och det blir som det blir och gjort är gjort. Inget att ångra utan det var så det var. Kan man reagerat på något annat sätt, just då. Nej jag tror inte det. Man blir förälskad i förälskelsen, kär i kärleken och passionerad inför den stora passionen. Det var vår dröm om framtiden. Ändå, att vara romantisk är väl en fin egenskap och jag har alltid tyckt om romantik. Tacksam att ha fått uppleva förälskelse och passion, något härligt när det pågår som vissa aldrig får uppleva i hela sitt liv. Och kärleken finns, nu menar jag inte bara kärleken mellan man och kvinnan utan kärleken till allt levande. Till medmänniskorna.

Förälskelsens o passionens baksida är ju då man blir beroende, osjälvständig, då den blir som ett gift och man utplånar sig själv och uppslukas. Jag tror det var så du menade