Första december

1
Om man inte gör något, så blir det inget.
#1 - - Ylva La:

Tänkte precis på det. Men det är olika lätt, givetvis beroende på uppgift och person. Men också beroende på dagsform. Eller, kan vara beroende på dagsform. Om man är en sån där känslomänniska. Idag har jag haft en dag då allt varit roligt och lätt. Inte för att jag uträttat stordåd, men jag betar av min lista med jämn fart och gott humör. Löjligt lätt. Men nästa dag kan samma saker vara skitjobbiga och trögheten enorm. Då finns det en svår balansgång - att känna in om man ska mana på sin inre arbetshäst eller om man ska ta det lugnt och invänta lusten. Bara att prova? Ibland blir det fel, man skär sig, slår sönder saker, mäter fel, skäller ut nån. Arbetshästen borde ha vilat. Ibland visar det sig att det var lätt och roligt att trava på, bara man satte igång.
Men uttrycket "svälja den fulaste grodan först" är ett skräckinjagande livsråd. Vad blir det för liv? Ständigt illamående? Typiskt framgångsfokuserat, amerikanskt hittepå.

Svar: Så kan man tänka.
Harpasione

#2 - - ida:

Likgiltighet är summan av all ovilja.

#3 - - Gunilla:

Mycket snack i en liten verkstad, hörde jag någon säga en gång. Det var roligt!

Svar: :-D
Harpasione