Sextonde december

1
Jag är inte ensam, men isolerad.
#1 - - Anonym:

Ja det är skillnad på de två sakerna. Jag vill vara ensam ibland. Men hatar att känna mig isolerad,
Finns det något som kan göras för att du ska känna dig mindre isolerad? Har du önskemål om något?

Svar: Jag önskar att mina ögon får vara pigga och friska.
Harpasione

#2 - - Anonym:

P.gr.a den trasiga hissen ?
Annars kan man känna sig ensam i ett folkhav av människor, den inre ensamheten. Och motsatsen...att inte känna sig ensam även om man inte är omgiven av människor, rent fysiskt. Att kanske ha ett rikt inre liv i stället. Och inte så beroende...men att vara ofrivilligt isolerad, det är ju en annan sak som inte känns bra. Hoppas du förstår du vad jag menar? Men jag vet inte, det är bara min reflektion...
Förstår också hur viktiga dina ögon är för dig.

#3 - - Maggan:

Förlåt, det var jag på förra kommentaren, föll bort