Tolfte december

1
Är det så att det bara är syskonrelationer som är jämlika?
I alla andra relationer finns det någon slags obalans i känslorna.
Det är min erfarenhet.
 
#1 - - HME:

Kusiner!

Svar: Det är ju skillnad på kusin och kusin, det vet du... :)
Harpasione

#2 - - jenny:

JAg vet inte om jag tycker att syskonrelationer är jämlika...kan du utveckla?

Svar: Nej, inte nu, för jag har ont i ögonen.
Harpasione

#3 - - Pia:

Lillebror är 15 år yngre än mig. Han kommer alltid vara en liten skitunge 😃

#4 - - Maggan:

Syskonrelationer. Min erfarenhet är både och. Jag känner syskon som är oerhört lojala och tighta med varann. Men också motsatsen. Annorlunda konstellationer, där syskonen står långt från varann, nästan avskyr varann och där de känner syskonskap och släktskap med andra personer utanför släkten. Känner även dem med en icke släktkänsla mellan mor och dotter som inte kan närma sig varann. Gamla oförrätter som tydligen sitter djupt rotade och svåra att förlåta. Känslan av att vara orättvist behandlade i barndomen som sätter spår i vuxen ålder. Jag som inga syskon har alltid känt starka band med min släkt i stället, mostrar, morbröder och kusiner.
Intressanta aspekter du tar upp i din adventskalender. Om livet...

#5 - - Lisan:

Har hittills aldrig sett en jämlik syskonrelation!!