Hindersmässa

Marknad i stan.
Pälsmössor, yllestrumpor, rökt älghjärta, tunnbröd, skinnvantar, renkorv...
Älska-de
Men nu. Vad är en marknad när man inte kan titta åt sidan, och inte äta brända mandlar eller ens känna doften av dem?
Nu stannar jag hemma.
Slipper frysa och göra av med pengar.
Jag tänker att jag säkert överdriver minnet av min kärlek, och den söta doften.
Lägger undan smärtan.
#1 - - Pia:

Allt har en början, allt har ett slut. Det ända som kan behållas är minnen.
Talade på jobbet med en man från Syrien. Läkare. Han är för gammal för att hinna lära sig svenska och få läkarlegitimation här. Han beskrev sitt hem i Syrien. Med swimmingpool, tennisbana, ridstallet och fruktodlingar. Allt är borta. Han har inget. Men konstaterade att han HAFT det och ett bra liv och att han ändå inte kan ta med sig saker den dan han lämnar.....
Man ska leva på goda minnen!

Svar: Rätt.
Harpasione

#2 - - Ylva:

Du borde samla in goda minnen. För att lägga till dina egna goda minnen. Jag vet inte om du minns men jag upptäckte en ny sida av dig i återbruksrummet i kollektivhuset när vi hade klä-på-tävling i något sammanhang. Jäklar vad du var på! Det var kul, vi vann den deltävlingen överlägset. Och jag förstod där och då att det inte finns någon gräns för hur många klädesplagg en människa kan bära på samma gång, förutsatt att man sätter på dem i rätt ordning.

Svar: Minns. Det var kul!
Harpasione

#3 - - Maggan:

Vad är vi utan våra minnen. En del vill inte se bakåt, men utan våra minnen befinner vi oss i ett ingenmansland. Våra superhjärnor där minnen lagras in i fack som i en databank. Att nostalgiskt återskapa minnen i verkligheten som vuxen funkar knappast, våra romantiska drömmar om barndomen o ungdomen. Vi tror att vi alltid kommer att känna så, men det förändras. En vän vars hus blev nerbrunnit till grunden och alla minnen, foto, brev, ja allt försvann. Först kände hon sig tom men efterhand så skrev hon ner minnen i en bok. Jag blir inspirerad när du berättar om dina minnen

Svar: Bra!
Harpasione

#4 - - Carin:

Hej, funderar en del på vår tid i fältbiologerna...du o de andra i "Salaflickorna" lockade mig att prova på hantverk som min syslöjdsfröken glömde att nämna!

Svar: Du menar "Fittorna från Sala ", som vi fick heta i ett toaklotter... :)
Harpasione

#5 - - Irving:

Ja du överdriver minnet. Eller nej, inte minnet. Men marknaden nu är inte som då. Det var bättre förr. Med den i alla fall.