Uppgiven

Jag har just gett upp.
Saliven dryper. Jag luktar illa sägs det, men det känner jag naturligtvis inte själv. Livet är jävligt ensamt och kärlekslöst. Vänster arm är varm, höger arm är iskall. Ögonen hoppar till fel bokstav. Dåliga program på 17 tv kanaler, hur är det möjligt? Trött på att konsumera andras texter.
Vad faan ska få mig upprätt igen den här gången?
Undrar om det sker före läggdags?
#1 - - Pia:

Usch vilken dålig dag! Ja vad gör man?
Sätt fart på assistansen. De kan väl duscha dig på nått sätt? Tvätta med handfat i sängen? Om dina ögon orkar få fram ett sånt kommando,,,,,
Och är du trött på andras texter får du fundera ut några egna vassa. Fundera och skriv ner imorgon när ögonen förhoppningsvis är lite piggare. Du är bra på att se mänskliga svagheter och konstiga beteenden,,...lite tankar om blå permanenter och bingolotter? Eller metoo och svenska gubbar, eller femrättersmiddagar och världssvälten.....
Sov en stund så dyker det väl upp idéer....,nått att vara lite vass över, nått vi andra kan få som en tankeställare,...

#2 - - Håkan uG:

Jag går omkring här i mitt hus bland saker och böcker, sitter framför teven ibland.
Och så funderar jag på hur man kan förmedla gemenskap, värme och kärlek den här vägen. Det är inte så lätt. Före läggdags är det väl bara nåt att läsa eller teve eller radio. (kanske "She's Funny That Way" en film som jag inte sett men blivit rekommenderad (regi av Wes Anderson "The Grand Budapest Hotel"))
I morgon är en ny dag brukar vara bra att tänka; men det kanske inte är nån tröst när du känner som du gör idag...
Här på nätet märks i alla fall ingen dålig lukt, eller ens konstiga bokstavskombinationer.

#3 - - Elin:

Själv drömmer jag om dina mjuka, lena fingertoppar. Vill somna bredvid dig.

#4 - - Maggan:

Åh Tina, är det en sån där jävlig dag idag. Jag har också en sådan dag. Men det kommer andra dagar, bättre. Lyssna på något rogivande eller något kul så hittar du säkert nya infallsvinklar eller nåt bra TV program att titta på när du vilat och kommer in i en annan sinnesstämning. Du skriver så underfundigt och bra saker, oavsett bra eller dåliga dagar. Känn vår villkorslösa kärlek i etern, om det hjälper en smula. God fortsättning

#5 - - Carin:

Om du vill ha mer info om Robinul o ev få ett "startpaket" så skicka din mailadress! Jag vill gärna hjälpa till med det jag kan, kram Carin.