Klok bok

1
Bitterheten är en fåtölj som är så mjuk att det är svårt att arbeta sig upp ur den när man väl har satt sig.
 
Ur En ny tid, av Ida Jessen.
 
#1 - - Maggan:

Har läst på om Ida Jessen och hon verkar vara en intressant författare. Jag har noterat henne i min lista. Kul med nya författare som man inte läst innan.

Mer januaritips:
Instagram poesi-På andra sidan natten är en ny typ av bok som kommit ut.Vet inte om den finns som ljudbok ännu. Den nya tidens poesi, kanske.

Andra böcker jag vill läsa:
Vardagar Ulf Lundell
Får se om hundarna är snälla ikväll-M-L De Geer
(fått mycket bra recensioner)
Ett hjärtslag från döden-Maggie O´Farrel




Svar: Tack för tipsen!
Harpasione

#2 - - Pia:

Mycket träffande och slående liknelse. Så bekvämt att sitta i lugn och ro och vara bitter och skylla allt på andra. Allt är elaka andras fel! ......om jag inte vill tänka så måste jag ju jobba. Ta itu med mig eller andra. Anstränga mig. Komma på lösningar. Anstränga mig att acceptera det som inte kan ändras. JAG måste ju göra något. Fy vad jobbigt - sitter nog kvar och ältar hur dumma folk är. Jag förstår att världen kryllar av sura, bittra kärringar och gubbar.
Lugn, jag har inte anlag för att bli bitter. Även om jag mellan varven är lagd åt det lata hållet. Jag kanske är för lat för att orka vara bitter?

#3 - - Mia:

Oj, den satt!