Nattens uppfinning

1
Hur starkt är ögonfranslim?
Skulle man kunna limma fast en tråd på mitt högra ögonlock, som man sedan kan tejpa på lagom höjd i pannan, så att ögonlocket inte hänger ner över pupillen?
Det är ju så satans svårt att ögonstyra med ett ögonlock för ögonen.
Lika svårt som att få komma till en ögonläkare.

 

#1 - - Y:

Börjar direkt tänka på en massa fiffiga konstruktioner. Frystejp som drar upp ögonbrynet, som i sin tur drar med sig ögonlocket. Genomskinlig plast, typ simglasögon, som stoppas in mot ögat. Eller klassiska tändstickan fastsatt tvärs över ögat.

Men det är ju bara kul på film, inte alls praktiskt när man ska kunna få kontakt mellan öga och dator, och då och då sluta ögonlocket.

Hoppas ögondoktorn tar sig an problemet snarast istället.


#2 - - Maggan:

Jag har läst om ögonstrips som man fäster på ögonlocket som ska funka och dra upp hängande ögonlock. Kan kanske vara värt att testa, åtminstone den tid du sitter vid datorn. Funderat lite själv då jag också har detta fenomen men inte vill operera eller botoxa dem. Hoppas ögondoktorn har ett bra tips. Skönt att du är tillbaka men synd om dina ögon.

#3 - - Ulrika:

Hej där Tina,
ville bara säga nåt så du vet jag är här. Tycker fler ska göra det så du faktiskt känner av att vi bryr oss. För det gör vi! Å många är vi.
Kram till dig från mig

Svar: Tack! :-)
Harpasione