Tanken

1
Mina ögon är inte alls bra.
Förbereder mig i tankarna på ett liv utan dator.
Med enda kontakten utifrån via telefon till assistenterna.
Noll personlig integritet.
Tråkigt liv.
 
#1 - - Markus Schulz:

Hej. Ledsamt att läsa om dina ögon. Du kommunicerar med datorn och nu ska även detta berövas dig. Jag hoppas att du finner nya vägar att förmedla din vilja och dina tankar. Med vänlig hälsning/ Markus

#2 - - Ida:

Jätteledsamt att höra. Har upptäckt en sak när jag följer din blogg och andras att jag blir lika överraskad varje gång när det blir förändring till det sämre. Som om ingenting skulle förändras. Men så ser jag att någon har fått sämre tal, du har problem med ögonen och en annan kan inte längre gå eller måste få andningssupport. Visserligen vet jag att förändringar kommer men det blir liksom en protest inuti att det går ju inte för du och de andra måste ju fortsätta att finnas här. Låter kanske jättekonstigt men det beror väl på att jag inte ser förändringen i verkligheten utan bara vad som förmedlas i skrift och det som händer under tiden finns liksom inte. Hoppas innerligt att det finns en lösning som gör att du kan fortsätta kommunicera som du själv bestämmer.

#3 - - Mia:

Låter skrämmande. Hoppas innerligt att det går att ordna.

#4 - - Anonym:

Lite kirurgtejp på ögonbrynet, bör lyfta ögonlocket.

#5 - - Anna:

Men då, det låter helt förfärligt. Hoppas du/ni hittar en lösning snabbt!

#6 - - Maggan:

Det var tråkigt att höra, Tina.
Beror det på din sjukdom, att musklerna inte styr eller överansträngning av dina ögon. Jag hoppas som de övriga att ögonläkaren eller någon kan åtgärda