Sjukt

1
Sjuka assistenter.
Vikarier som inte kan allt
för att de inte hinner jobba med de som kan
för de blev visst sjuka.
Vikarier blir också sjuka,
och så kommer det så kallade assistenter som aldrig har varit här förut,
och det kan man ju inte kalla dubbel assistans.
Jag har tröttnat på att planera saker som inte kan  bli av,
och om jag inte planerar så blir det gärna ingenting.
Tråkigt liv.
Men det som är mitt liv,
är ju assistenternas jobb,
som de kan ta ledigt från
eller säga upp sig.
Eller bli sjuka, och sjukanmäla sig...
Tur att jag har tvn, böckerna och musiken.
Så länge.
Glädjen att finnas till överskuggar allt.
#1 - - Irving:

Hej, kul att "se" dig igen. Jag är så glad att du orkar se bortom allt krångel! Jag håller med dig, vad skulle man göra utan böcker? Jag håller på och läser "Hustrun" av Meg Wolitzer nu. Du vet hur jag kan läsa en tjock bok på ingen tid alls, men den här tunna boken har jag hållit på med sedan i maj. Jag kommer inte igenom den. Jag vet inte vad det är, den är så långsam. Har du läst den? Det är väl en film också, man kanske ska se den så istället för att läsa? Men det är ju så mycket tankar, hela boken är tankar. Hur får man ut det i en film? Har du läst den? Om du gjort det får du gärna berätta vad du tyckte. Kram

Svar: Inte läst den. Jag är upptagen med Lars Gustafsson...
Harpasione

#2 - - Anna Margareta:

Jag får panik när jag tänker på hur du har det. Assistenter som inte varit där och inte fått uppföljning. Låter inte bra. Tänker ofta på dig och är glad att se dig på Instagram ibland. Jag är fullt rörlig och kan ändå sitta o lyssna på poddar eller se serier på play en hel dag. Jag kan också klia mig på näsan om det behövs men låter bli ibland och känner in hur du känner när det kliar på din näsa. Det går faktiskt över.

Svar: Bra gjort! :-)
Harpasione

#3 - - Anna Margareta:

Tack! :-)

#4 - - Hillevi:

Skriv något om morbror Pelle, något minne eller så..

#5 - - Maggan:

Så fint att du inte låter motgångar sänka dig. Jag tycker snarare du ser dem som utmaningar att övervinna då kärleken till livet överskuggar allt. Kram