Damer

Igår fick jag besök av två fina damer när jag satt och fångade sol på gården.
De kände till mig och visste vad jag heter.
Jag hade min tröja med texten Man vänjer sig.
Det passade bra.
De undrade hur länge jag har suttit så här.
Till folk som undrar brukar jag skänka en bok, så det gjorde jag.
Då skänkte de mig lite pengar, och sa
Köp något som du vill ha.
 
Idag köpte jag en lila Saint Paula.
Tack snälla damer!
Det värmde.
 
#1 - - Irving:

Hurra för damer som förgyller ens dag! Kram

#2 - - Ylva La:

Underbart möte och en fin historia! Mer sånt om dagarna vore kalas.

Visste inte att du har en t-shirt med texten Man vänjer sig. Googlar och ser att det är ett citat från Kjell Höglund. Helt otroligt.

#3 - - Trogen läsare:

Det var det roligaste jag läst på länge!
Ta väl hand om lilla lila Paula!

#4 - - Ylva L:

Fin historia Tina! och väldigt bildmässigt. kan ingå i en liten kortfilmskomedi.

Svar: Ja!!!
Harpasione