Humor?

Insändare
Jag har skannat in den här fantastiska insändaren för att kunna visa den.
Jag vill nämligen inte ens citera den för då skulle jag själv riskera att begå samma lustiga misstag som jag tycker insändarskribenten gjort.
Jag skrattar gott varje gång jag tänker på den.
Alltså inte åt själva bilden han målar upp, för den förstår jag kan vara allt från kränkande till uppfriskande provocerande med likgiltighet nånstans däremellan, utan åt sättet han gör det på.
Han vill absolut inte se... och så målar han upp bilden i ord så att var och en som läser det måste se bilden i huvudet precis som han beskriver den.
Var går gränsen för vilka bilder man får göra, beskriva, måla, rita, fotografera, sätta upp, ställa ut, publicera...?
Sprider den här insändaren ljus eller lägger den dunkel över frågan?

#1 - - Jenny Tistell:

Nu är det ju faktiskt så att Jesus har avbildats på de mest märkliga och för en del provocerande sätt. Både naken, med erigerat könsorgan, som homosexuell etc. Ni minns väl Ecce Homo tex?