Vatten på min kvarn

Jag läser "Sporre eller otyg- om bedömning och betyg" red. Agneta Pettersson.
Hunnit närma mig slutet och ännu har ingen forskare kunnat påvisa några som helst positiva inlärningseffekter av skriftliga betyg.
Det var ju det jag visste.
Jag skulle vilja kidnappa Jan Björklund och sätta ut bara honom och den här boken, och lite mat och dryck, fast inte för gott, i en stuga i skogen utan möjlighet att kommunicera med omvärlden.
Han får inte komma hem förrän han skrivit ner sina åsikter om betyg och motiverat dem väl.
Får man skriva så?
Eller blir bloggen svartlistad och stängd?
#1 - - Ann-Sofie o Jörgen:

Hej Tina,
håller helt med - vi ställer gärna upp och "vaktar" herr Björklund och ser till att han inte får alltför god mat!
Helt okey - vi håller med!

#2 - - Petra:

Läser din blogg efter att ha lyssnat på Sommar i efterhand. Bra, både sommar och blogg!

Inlägget om Björklund skulle behövas i repris. Nu tycker han att föräldrarna ska sitta med i skolan. Fy så dumt!!! Hur tänker han? Han ska verkligen inte få med sig någon god mat till skogen!!!