Uppfriskande

Idag har jag blivit lite vårdad.

Jag har tagit bort slangen på magen,

vilket gjorde ont,

hon bara tog tag och slet ut den så maginnehållet skvätte,

men det ska ju vara lite ont och snusk när man är på sjukhus,

och ersatt den med en knapp.

Lite mer fippel under tröjan när man ska använda den blir det ju,

men ack så skönt att slippa den dinglande slangen som kunde komma i kläm och öppna sig och fastna,

och vem har något emot lite fippel under tröjan om man tänker närmare på saken.


Litiumnivån i mitt blod är uppe i 0.3 (allt ska ha en enhet så jag drar väl till med mmol/cm3)

Det är för lågt, ska upp i 0.4, så jag ska öka dosen med en tablett varje kväll.

Jaha, då är det därför jag inte känt av några förbättringar i försämringstakten!

Eller hur?!

Det säger vi.

Vänta bara till nästa vecka...


Till sist 3 saker du ska känna dig förbannat nöjd när du gör:


  1. Sover på mage.
  2. Greppar en mugg kaffe eller te och bara dricker, helst uppkrupen med benen i soffan.
  3. Småpratar, struntpratar, dösnackar en sån där liten onödig dialog med någon du känner eller inte känner.

Känn att du har ett rikt liv och är privilegierad.

#1 - - Klara:

hoppas du har haft en bra dag (: gå gärna in på min blogg och svara på vem som bär upp den bäst. kylie minogue vs keira knightley :)

#2 - - Gudrun Greger:

Har också fått slang bortsliten med kraft då den vuxit fast. " Oj då, var inte bedövningen rätt placerad? Vilken otur!"
Man ska inte behöva utstå smärta i dagens sjukvård. Det finns ju smärtlindring!! Är det tidsbrist? Du är helt enastående som ser det positiva i knappen som bara kräver lite fibbel. Ha det gott!

#3 - - Irving:

Du har så rätt. Igen. Över att man ska uppskatta allt man kan och har. Tack. Så nu, efter att ha känt mig lite sådär stressirriterad efter morgonen, tänker jag om. Jag är istället glad och tacksam över att jag hann skjutsa dottern till tunnelbanan efter att hon sovit hos mig. För det gjorde hon ju. Och skjutsa sonen till skolan efter tunnelbanetrippen, fast det var åt fel håll. Och ändå kom jag nästan i tid till jobbet. Det finns värre saker. Mycket värre. Och jag håller med Gudrun, man ska inte behöva utstå smärta i dagens sjukvård!