Det är mycket nu

Skolavslutningar.

Pressat schema.

Fick köra snabbast möjliga med hakstyrningen mellan skolorna för att hinna snyfta åt alla barnen.


Diskussionsklubb häromkvällen.

Inte ute i trädgården hos värdinnan som vi hade planerat.

Det var för kallt så hon kom hit med maten.

Eftersom vi bedömde det som stört omöjligt för mig att ta mig in i hennes hus trots mina fina ramper.

Det var gott och trevligt.


Det är EM.

Intressanta matcher varje kväll.

Och igår satt jag där på puben och såg Italien-Rumänien och åt clubsandwich och lyckades suga i mig nästan en halv mellanöl med mitt sugrör.

Inte uteservering och inte varm sommarkväll,

men väl ljummen,

när vi gick ut för att möta färdtjänsten.


Idag är det fest.

Inflyttningsfest i gammal skola med många gamla vänner.

Får väl hålla lite koll på Sverige-Spanien via någon mobiltelefon.