Sov gott

Ni vet väl att det står er fritt att dela med er av min bloggadress till vem ni vill utom mina barn och deras kompisar?

Kanske särskilt om ni skulle stöta på Bodil Malmsten, Magnus Uggla eller drottning Silvia, men även kusiner från landet, utbrända arbetskamrater, livströtta karriärister eller bara vanligt levande människor.


Göra bok av bloggen? Jomen det är ju där Bodil kommer in. Bara hon får ögonen på den så...


Jag sover ganska gott om natten nu för tiden trots att jag gett upp det där med att vända mig på sidan,

men jag har i sömnen ett väldigt konstigt förhållande till min kropp.

Det är som jag inte vill kännas vid att alltihop fortfarande är jag.

En natt hade min högerhand fått i uppdrag av vänsterhandens mamma att ta hand om den.

En morgon påminde jag mig att jag hela natten betraktat vänster hand som "den kristna handen"(?).

När jag sett på fotboll fram till läggdags kan hela natten bli präglad av kampen mellan två lag, två sidor av min kropp. Om jag vrider huvudet åt ena hållet är jag i Portugals mål och åt andra hållet i Tysklands och så styrs alla mina rörelser av regler och turtagning. Helt plötsligt får jag inte lägga benen åt höger för det är Portugals tur att vara där.

Jobbigt.

Jag har börjat med att försöka intala mig själv innan jag somnar att hela min kropp med alla armar, ben och händer är min, bara min och nu ska hela jag sova.

#1 - - Anonym:

Identifierar du dej med Tyskland? Intressant i så fall. Berätta mer. (Hur känns det att vara i final?)



Tågcharterresan till Medelhavet var bra. Minigolf, Venedig, slovenska grottor, poolförmiddagar, osv. Alla nöjda.



Kramar till er alla!

/H

#2 - - O:

Hej! Hoppas det blir en spännande fotbollskväll igen. Hejar lite på Ryssland. Precis som jag önskade att Turkiet skulle få vinna.

Jag hoppas att drottning Silvia får något ärende hit till Örebro. Då kanske man kan tipsa henne om din blogg och att hon kan träffa dig. Alla som läser din blogg måste bli helt imponerade av dina härliga tankar och din levnadsvisdom. Dessutom alla fina tips om bra hjälpmedel. Man tror ju knappt det är sant att sådana finns. Fast du är nog lite speciell också som orkar prova. Och kämpar på tills du har nytta av dem. En bok av din blogg är vad jag hoppas på. Om inte Bodil Malmsten har tid. Vem kan du tänka dig då? Anna Jansson? Hon bor ju ändå i närheten. Mark Levengood? Är lite nyfiken på varför du väljer Magnus Uggla också. Ha en trevlig kväll och en bra sommar. Kram!

#3 - - Gudrun G:

Varför inte Tina själv? Du behöver ingen genväg( eller är det kanske just det du skulle behöva med medicinska mått mätt?), det är ditt språk, ditt liv och din okuvliga livsvilja och humor som gör att boken behövs. Vi kommer dig så nära när vi får ta del av din vardag och hur du löser den. Det är ovanligt, har lärt mig så mycket av dig och tänker på dig ofta, ofta.

Ser matchen och hoppas på Ryssland!

Kram.

#4 - - Jenny Tistell:

Jag erkänner att jag friskt delar ut länk till din blogg, men inte till barn! Men du har nog några smygläsare i norr skulle jag tro, och några utbrända arbetskamrater....eller nåt i den stilen, har jag säkert också tipsat. Du börjar bli "het" här på nätet :) /J