Nej, nu får det bli uppåt och framåt

Mycket snack om försämring nu tycker jag.

Försvunna funktioner och försvagade muskler.


Försäkringskassan var på hembesök för att göra en ny bedömning av hur många assistanstimmar jag behöver.

Jag, Mannen och assistent runt bordet.


Som sagt, mycket snack om försämring.


Jamen jag kunde ju gå i februari.

Ja, jag vet, jag hade en använbar hand hela sommaren.

Om jag verkligen försöker minnas.

Men det var då det.


Jag har glömt.

Jag har lagt det bakom mig.


Idag var det pimpning av permobilen.

Bålstöd och höftstöd,

nackstöd och justering.


Till det en halv dags uppskruvning av taklyft i sovrummet.

Också det andas försämring.


Men nu är det gjort.


Imorgon är det upp och,

nej inte hoppa för det kan jag inte,

(men det har jag väl aldrig kunnat?),

men upp och

titta efter solen, vinna betapet, köra fort med permobilen, planera Stockholmsresa, känna efter om jag inte blivit lite bättre, tänka ut något smart, säga ja till något roligt...


Och nästa vecka kan hela familjen åka linbana genom sovrummet.

Snacka om förbättring!

#1 - - jenny:

Linbana i sovrummet har jag alltid önskat mig!! :)

#2 - - Ylva L:

Tror att du förkroppsligar (och än mer försjälsligar) ordet optimist. Här är två män som kunde haft dig som måttstock när de tänkte till:



"There is little difference in people, but that little difference makes a big difference. The little difference is attitude. The big difference is whether it is positive or negative. "

W. Clement Stone





"A pessimist sees a difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty."

Winston Churchill

#3 - - Katarina Möller:

Hej Tina och Ylva L:

Vilka bra och så sanna citat om optimism och inställning till saker och ting.



Jag har sett ett bra program. Himlen kan vänta, som porträtterar en handfull svårt sjuka personer. Men vilken fantastisk optimism och glädje de förmedlar. Vilka fina inställningar de har.



#4 - - HME:

Fast jag vill också slå ett slag för den sortens pessimism som går ut på att alltid förvänta sig något mindre bra och därmed få ett liv fyllt av glada överraskningar. Men det kanske kan räknas in som "positive attitude" i alla fall.