Dagen idag

Efter lunch hann jag inte dricka kaffe.


Rullade iväg till Centrum för hjälpmedel och träffade

en kommunikationshjälpmedelsexpert,

en datatekniker,

en permobiltekniker,

en arbetsterapeut

och en logoped

i två och en halv timme.


Hastade hem till kaffet och hann precis sätta sugröret till munnen

när det ringde på dörren.


Det var en arbetsterapeut

och en taklyftssäljare.


De fick mäta och resonera i sovrummet

medan jag började på kaffet.


En halv mugg senare ringde det.


Det var

matningsmaskinsmästaren

som inte kom in genom porten.


När taklyften var beslutad

och matningsmaskinen hämtad för reparation

drack jag upp kaffet

och det var dags att börja tänka på kvällsmat.


Imorgon bitti kommer sjuksköterskan.


Efter det undanbedes all uppvaktning fram till onsdag.

Jag är bortrest...


(bortrest men tacksam, förstås)

#1 - - V:

Ja, puh vilken dag vi hade!!! Fast jag tänkte nog inte i samma banor som du visar på här:)

#2 - - Ninni:



Det finns ett verktyg som skribenter kan använda för att analysera vilken personlighet en text ger intryck av. Jag tog mig friheten att analysera din blogg, eftersom det är den enda blogg jag läser.

Jag känner dig inte mer än genom dina texter och jag tror nog att den stämmer ganska bra. Eller vad säger du....Ganska kul, inte sant?



http://www.typealyzer.com/index.php?lang=sv







#3 - - O:

Vissa dagar kör det ihop sig mer än andra! Hoppas det inte är så här alla dagar. Hade väl räckt för en hel veckas aktiviteter egentligen. Bra ändå att alla de här hjälpmedlen och personerna finns.

Kram och ha en bra dag!

#4 - - Ida:

Hej!



Jag har aldrig läst en blogg tidigare, men så fick jag din adress på mitt skrivbord och jag måste bara säga att du är otrolig och ditt sätt att skriva är helt underbart!! Jag jobbar som arbetsterapeut och har nu kommit i kontakt med en annan kvinna i din situation. Då är det skönt att se din blogg och kanske kunna förstå mer om situationen......

KRAM!

#5 - - Anonym:

Vi ses imorgon bitti!

Ok, ingen tändvätska.