CJLA


" Om bland tusen stjärnor
någon enda ser på dig,
tro på den stjärnans mening,
tro hennes ögas glans.
Du går icke ensam.
Stjärnan har tusen vänner;
alla på dig de skåda,
skåda för hennes skull.
Lycklig är du och säll
Himlen dig har i kväll."


Skrev Carl Jonas Love Almqvist.


Spelade jag i mitt gathörn med min saxofon

och tänkte att hoppas budskapet går fram

fast inte en jäkel kan texten.


Du går icke ensam.


Det gör du inte.

#1 - - Annika W:

Den här texten ger mig samma varma känsla som fotspår i sanden . Det finns vissa texter som berör.

#2 - - Franck:

Den melodin tycker jag mig höra, från din saxofon, i dina dagsedlar! Och jag har anat texten, om än inte kunnat den. Så är det att lyssna till din stämma. Och nog är den i harmoni med den Stora Lyran, där vi alla ljudar!



Varma hälsningar / Franck (massakerdokumenteraren - idag låg en taltrast vid gammelstugan och hönsen sprang och slet i en groda, suck...)

#3 - - MB:

Har nominerat din blogg till att bli en bok...

Genom Expressen till Vulkan.

Hoppas!

#4 - - Mari:

Igår var du ute och sprang med mig. Därnere där ni hade (har?) en liten stuga. Bara så du vet.

Mari



PS. Har du berättat för dina bloggläsare om munstycket...?

#5 - - Karin B:

Bra idé det där att nominera bloggen så att den kan ges ut som bok. Det måste ju vara bra om så många som möjligt nominerar samma blogg tänker jag. Det var inte svårt, bara att gå in på Expressens hemsida o söka på årets blogg.

Karin

#6 - - Franck:

Nu har jag snurrat runt på Expressen ganska länge, utan att hitta: kan nån av er berätta hur jag hittar årets blogg-grejen?

#7 - - Mb:

Sök på "Expressen Vulkan", så kommer du till rätt sida. I hope..

#8 - - Jenny:

Sorry, jag sökte och irrade. Hittade inget. Kan ingen länka?

#9 - - Jenny:

Jag hittade och jag nominerade, hoppas fler gör detsamma: http://www.expressen.se/1.1542245



håller tummarna

#10 - - Jenny:

Jag hittade och jag nominerade. Hoppas fler gör detsamma:

http://www.expressen.se/1.1542245

#11 - - Franck:

Det funkade bra att nominera, men epostadressen la sig fel hos mig (fick rätta till för hand, eller hur man säger). Tack!

#12 - - Mattias S:

Jag har på något sätt varit med om det dikten beskriver. Och det räddade mitt liv, åtminstone i någon bemärkelse.

Det andra du skriver om tror jag också är möjligt. En blick kan till exempel säga allt. Ett saxofonsolo? Ja, men det kräver intelligenta åhörare. Med intelligent menar jag med öppet sinne och beredskap att ta emot. Å andra sidan: de andra är det knappast någon mening med att försöka nå.

Huruvida munstycket är rättvänt eller upp och ner tror jag har mindre betydelse. Mari: Hon har berättat.

#13 - - cruella:

Måste bara säga hej igen - lång datorlös sommar. Vad härligt då att läsa om dina sommargrejer! Och maten som du får fortsätta äta! Visst blir du starkare:-)

#14 - - Kicki:

Jag har också nominerat. Den här bloggen är väl värd att bli en bok.