En man åt alla

Jag får mejl från Speeddate nästan varje dag.

Jag markerar som skräppost och jag slänger men vad hjälper det?


En nyfiken dag öppnar jag mejlet.


Va, de har redan hittat en man åt mig!


Magnus C.

Han ser jätteglad ut.


Men jag undrar om han verkligen kryssat i att han söker en gift, totalförlamad kvinna med vapenfinger?

Utan talförmåga.

Lite som en uppblåsbar Barbara.

Med för lite luft.


Men om jag blev frisk,

i detta nu,

skulle jag bli precis som Kåta Gun i Kvarteret Skatan.

(Finns på youtube... )


Kom igen då Magnus C.

#1 - - Annelie:

Vilket underbart inlägg. Jag skrattade så jag vred mig. L ALS gör inte att humorn försvinner i alla fall. Skönt att veta...

#2 - - wettexvärlden:

Hahahaha! Du är underbar!

#3 - - Kicki:

Fniss, fniss. Hihihihi. Hahahaha.

#4 - - MB:

Kan bara säga: Grattis Magnus C!

#5 - - Ylva L:

Magnus C har kanske läst bloggen och vill närma sig, men visste inte hur....blev delägare i speeddate och skickade spammeddelanden varje dag. Verkligen grattis Magnus C - du har äntligen fått kontakt!



Och kanske har du Harpasione fördomar om Magnus C? Tror du han är ensamstående, medelålders och tiptopfrisk? Varför då?



Ibland är man lite fastlåst i sina förväntningar. Eller som Greta 88 år sa när hon fick svar på vad killen som sommarjobbat på äldreboendet hette: "Niklas var väl ett jävla namn på ett fruntimmer."

#6 - - Franck:

Heja Greta! Det var roligt skrivet! Vi vet ju faktiskt inte alltid, utan har förväntningar och fördomar. Är det inte det som hämmar oss?



Trevlig helg!

#7 - - Isabella:

Idag när jag satt vid ett bord på en färja kom en överförfriskad man och frågade om inte jag var den där höjdhopperskan han såg på teve igår. Han visste inte att jag knappt kan kliva över en tröskel med mina försvagade muskler. Gissa om jag hade svårt att hålla mig för skratt. Nöjd över att se ut som en höjdhopperska - när jag sitter ner.

#8 - - Anonym:

Vilket härligt inlägg! =)