Husmor

Idag kände jag mig som världens tråkigaste mamma

som inte kunde bada, inte håva,

inte ens äta glass.


Nej, långt ifrån, svarade snällt barn när jag beklagade mig.


Började undra:


Hur långt ifrån?


Vem är världens tråkigaste mamma?


Och varför?


Nu kokar världens långt ifrån tråkigaste mamma saft

av vita och lite svarta vinbär.

Assistenten hjälper till lite...


Ska frysas i iskuber sen.

Frys, slå ur, lägg i påse i frysen.

Ta fram en till ett glas eller en näve till en kanna.

Så gör vi med sånt som brukar stå och mögla i kylen.

Tomatpuré, ajvar, pesto...


Fast det har världens fiffigaste pappa hittat på.

#1 - - Mari:

Vad smart! Tack för husfarstipset! Mari

#2 - - Mattias S:

Visst... Försök övertyga någon om att du är tråkig. Det första man kommer och tänka på, apropå dig liksom... Tråååååkig. Visst.

#3 - - O:

Tack för tipset om iskuber!

Alla mammor är världens tråkigaste. Det är Martin Luthers fel! För att det finns så många "måsten" att uppfylla. Försent inser man att tiden borde använts till viktigare saker.

Fiffiga pappor är bra att ha!!

DU har gett mig många nya tankar.

Tack och puss på pannan!

#4 - - Franck:

Smart med iskuber! 'Tråkig' är väl en gigantisk överdrift. 'You leave no stone unturned' som Bobban sjunger. Ingen mossa här inte! Om det känns som att du inte kan 'delta' på samma villkor längre, så förstår jag kanske lite hur det kan vara; det måste vara svårt att ha kunnat något visst och inte längre klara det. Men varför frågar du inte barnet, vad det tycker om det? Vad betyder tråkig?



Du är som morgonbrisen i mina fallna löv; tunga av fukt ligger de där, men fläktandet får dem snart att lyfta. När vi tror att det inte finns fler sidor att se, har du just ställt frågan!

#5 - - MB:

Men är smart eller?!

Man får gratulera till en strålande make. hehe

#6 - - Anna:

Morsan Tina äger!!!

#7 - - Jenny:

Jag skulle aldrig nånsin kunna säga att du är en tråkig mamma, det skulle inga barn heller gå med på, varken dina eller andras. M pratar om dig som världens roligaste och påhittigaste och snällaste mamman och din man som den roligaste pappan. Jag vet inte vad ni gör med barnen?!